
Kako prenosi Jutarnji.hr, prema studiji koju je sproveo Deloitte, trećina svih novih automobila prodatih širom sveta biće EV modeli.
Najnovije istraživanje procenjuje da će se do 2030. prodati oko 31,1 miliona električnih vozila, te svake godine za 10 miliona više u odnosu na poslednju prognozu iz januara 2019.
Zanimljivo je da se u studiji tvrdi i da je vrhunac prodaje benzinskih i dizelskih vozila najverovatnije već nastupio, piše britanski Autocar.
Iako se ne očekuje da će se globalno tržište automobila vratiti na predpandemijski nivo do 2024., za prodaju električnih automobila se predviđa da će dostići 2,5 miliona prodatih primeraka samo ove godine. Ako primenite složene godišnje stope rasta od 29 posto, ta vrednost bi trebalo da se poveća na 11,2 miliona u 2025., a zatim na 31,1 milion do 2030. godine, kada bi električari predstavljali otprilike 81 posto svih prodatih novih elektrifikovanih automobila.
"Visoke cene električnih vozila još uvek ograničavaju masovniji prelazak na električne automobile, ali kako se njihov trošak sve više konvertuje s benzinskim i dizelskim ekvivalentima, broj potencijalnih kupaca bi trebalo da se poveća", rekao je Jamie Hamilton iz Deloittea.
"Šira paleta novih električnih vozila, u kombinaciji s rastućim tržištem polovnih, znači da će "električari" postati održiviji izbor za mnoge", dodao je Hamilton.
Dodatni faktori koji bi mogli dovesti do toga da vozači kupuju više električnih automobila uključuju podsticaje koje podupiru vlade, sve stroži propisi o emisijama štetnih gasova, kao i širi raspon modela dostupnih na tržištu - od gradskih modela, limuzina, kompakata, SUV-ova pa čak i hiper-automobila poput Rimčevog C-Two.
Prema Deloitteu, jedino što još uvek zadržava kupce da počnu da razmišljaju o električnim automobilima jeste relativno nizak domet s jednim punjenjem (naspram benzina / dizela) i veliki nedostatak infrastrukture za punjenje. A, to bi opet, moglo biti ključno da se Deloitteova predviđanja uopšte i ne ostvare.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs