home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
SmartHubs

Polovne baterije iz Renaultovih vozila će napajati lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čistija, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim domaćinstvima i lokalnim preduzećima

Grupa Renault je ove nedelje objavila da nastavlja da jača svoju posvećenost održivoj mobilnosti delujući na električni ekosistem u celini. Oslanjajući se na tehnologije polovnih baterija, Renault je predstavio projekte naprednog skladištenja energije u baterijama u Francuskoj i SmartHubs u Ujedinjenom Kraljevstvu. Zajednički cilj je smanjiti razliku između proizvodnje i potrošnje električne energije kako bi se u kombinaciji izvora energije povećao uddeo obnovljivih izvora. Cilj je održati ravnotežu između ponude i potražnje za električnom energijom tako da se u mrežu uključe različiti izvori energije namenjeni povremenoj proizvodnji.

Prvi sistem naprednog skladištenja energije u baterijama se nalazi u fabrici Georges Besse u Douaiju, gradu 40 kilometara udaljenom od Lillea (severna Francuska), a isporučila ga je firma NIDEC ASI, integracijski partner i pružalac sluga skladištenja energije. Projekat je deo strategije Grupe Renault za razvoj inteligentnog električnog sistema koji će doprineti energetskoj tranziciji, a bazira se na zapažanju da i najmanji nesklad između potrošnje i proizvodnje izaziva poremećaje koji mogu da ugroze stabilnost frekvencije lokalne mreže. Stacionarno skladištenje energije zato omogućava regulaciju i stabilizaciju mreže punjenjem baterija kada je potražnja niska, a zatim vraćanje energije sadržane u tim baterijama nazad u mrežu čim potražnja naraste.

SmartHubs

Sistem naprednog skladištenja energije u baterijama se sastoji od povezanih baterija električnih automobila, a instalirani kapacitet na nekoliko lokacija u Francuskoj iznosi približno 50 MWh. Lokacija u Douaiju ima ukupni instalirani kapacitet od 4,7 MWh zahvaljujući polovnih baterijama i novim baterijama koje su namenjene za kasniju upotrebu u postprodaji.

Projekat naprednog skladištenja baterija se sprovodi u partnerstvu s Banque des Territoires, fondom za ekološku modernizaciju transporta kojim upravljaju firma Demeter i nemački startup The Mobility House. Osim što pokazuje sposobnost Grupe Renault da predvidi probleme zaštite okoline, pruža i mogućnost stvaranja inovacija pomoću novih usluga.

SmartHubs

Projekat SmartHubs se sprovodi u saradnji s firmom Connected Energy u Zapadnom Sussexu (Ujedinjeno Kraljevstvo). Zajedno s ostalim tehnologijama, polovne baterije iz Renaultovih vozila će napajati lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čistija, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim domaćinstvima i lokalnim preduzećima. Polovne baterije biće ugrađene u posebno dizajnirane sisteme E-STOR koje proizvodi firma Connected Energy.

Projektom SmartHubs je predviđeno postavljanje nekoliko sistema E-STOR kapaciteta 360 kWh na industrijskim i privrednim lokacijama. Neki od njih biće povezani sa solarnim pločama i punjačima za električna vozila kako bi se na tim lokacijama smanjili troškovi električne energije i optimizovala upotreba obnovljive energije. Tamo će biti postavljen i veliki sistem E-STOR koji se sastoji od oko 1000 polovnih baterija i omogućava skladištenje 14,5 MWh energije. Sistem će se brzo puniti i prazniti kako bi se održala ravnoteža električne mreže, a uskladištenom energijom će se svakodnevno snabdevati 1695 prosečnih domaćinstava. Projekat SmartHubs je jedan od četiri projekata koje je pokrenula vlada Ujedinjenog Kraljevstva, a koji su osmišljeni da olakšaju dizajniranje budućih energetskih sistema.

Projekat SmartHubs sprovodi konzorcijum na čelu s firmom Connected Energy i partnerima Moixa, PassivSystems, ICAX, Newcastle University, West Sussex County Council i Innovate UK.

Izvor: Tportal.hr / Renault

Foto: Renault



čitanja : 706



Komentari