
Polovne baterije iz Renaultovih vozila će napajati lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čistija, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim domaćinstvima i lokalnim preduzećima
Grupa Renault je ove nedelje objavila da nastavlja da jača svoju posvećenost održivoj mobilnosti delujući na električni ekosistem u celini. Oslanjajući se na tehnologije polovnih baterija, Renault je predstavio projekte naprednog skladištenja energije u baterijama u Francuskoj i SmartHubs u Ujedinjenom Kraljevstvu. Zajednički cilj je smanjiti razliku između proizvodnje i potrošnje električne energije kako bi se u kombinaciji izvora energije povećao uddeo obnovljivih izvora. Cilj je održati ravnotežu između ponude i potražnje za električnom energijom tako da se u mrežu uključe različiti izvori energije namenjeni povremenoj proizvodnji.
Prvi sistem naprednog skladištenja energije u baterijama se nalazi u fabrici Georges Besse u Douaiju, gradu 40 kilometara udaljenom od Lillea (severna Francuska), a isporučila ga je firma NIDEC ASI, integracijski partner i pružalac sluga skladištenja energije. Projekat je deo strategije Grupe Renault za razvoj inteligentnog električnog sistema koji će doprineti energetskoj tranziciji, a bazira se na zapažanju da i najmanji nesklad između potrošnje i proizvodnje izaziva poremećaje koji mogu da ugroze stabilnost frekvencije lokalne mreže. Stacionarno skladištenje energije zato omogućava regulaciju i stabilizaciju mreže punjenjem baterija kada je potražnja niska, a zatim vraćanje energije sadržane u tim baterijama nazad u mrežu čim potražnja naraste.

Sistem naprednog skladištenja energije u baterijama se sastoji od povezanih baterija električnih automobila, a instalirani kapacitet na nekoliko lokacija u Francuskoj iznosi približno 50 MWh. Lokacija u Douaiju ima ukupni instalirani kapacitet od 4,7 MWh zahvaljujući polovnih baterijama i novim baterijama koje su namenjene za kasniju upotrebu u postprodaji.
Projekat naprednog skladištenja baterija se sprovodi u partnerstvu s Banque des Territoires, fondom za ekološku modernizaciju transporta kojim upravljaju firma Demeter i nemački startup The Mobility House. Osim što pokazuje sposobnost Grupe Renault da predvidi probleme zaštite okoline, pruža i mogućnost stvaranja inovacija pomoću novih usluga.

Projekat SmartHubs se sprovodi u saradnji s firmom Connected Energy u Zapadnom Sussexu (Ujedinjeno Kraljevstvo). Zajedno s ostalim tehnologijama, polovne baterije iz Renaultovih vozila će napajati lokalnu energetsku mrežu kako bi se osigurala čistija, povoljnija energija za upotrebu u socijalnim stambenim zajednicama, transportu, infrastrukturi, privatnim domaćinstvima i lokalnim preduzećima. Polovne baterije biće ugrađene u posebno dizajnirane sisteme E-STOR koje proizvodi firma Connected Energy.
Projektom SmartHubs je predviđeno postavljanje nekoliko sistema E-STOR kapaciteta 360 kWh na industrijskim i privrednim lokacijama. Neki od njih biće povezani sa solarnim pločama i punjačima za električna vozila kako bi se na tim lokacijama smanjili troškovi električne energije i optimizovala upotreba obnovljive energije. Tamo će biti postavljen i veliki sistem E-STOR koji se sastoji od oko 1000 polovnih baterija i omogućava skladištenje 14,5 MWh energije. Sistem će se brzo puniti i prazniti kako bi se održala ravnoteža električne mreže, a uskladištenom energijom će se svakodnevno snabdevati 1695 prosečnih domaćinstava. Projekat SmartHubs je jedan od četiri projekata koje je pokrenula vlada Ujedinjenog Kraljevstva, a koji su osmišljeni da olakšaju dizajniranje budućih energetskih sistema.
Projekat SmartHubs sprovodi konzorcijum na čelu s firmom Connected Energy i partnerima Moixa, PassivSystems, ICAX, Newcastle University, West Sussex County Council i Innovate UK.
Izvor: Tportal.hr / Renault
Foto: Renault