home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche EV

O električnim automobilima, s jedne strane, i benzincima i dizelašima, s druge, napravljeno je toliko studija da su prosečni vozači, a i građani, razumljivo, zbunjeni. Jedni kažu dizelaši i benzinci su opasni, drugi kažu nisu, treći najavljuju električne automobile kao spasitelje planete, četvrti… A hiljadu petstoti? Evo, recimo da je studija Organizacije o ekonomskoj bezbednosti i razvoju (OECD), baš ta, hiljadu i petstota studija i njeni nalazi nisu ohrabrujući.

Kako piše Revija HAK, studija OECD-a ukazuje na drugi problem, koji je mnogo opasniji za zdravlje ljudi nego za zdravlje planete. Električni automobili s većim dometom emituju više sitnih lebdećih čestica koje nastaju trenjem kočnica i guma kao i erozijom materijala od kojeg su napravljene. Ta sitna prašina (PM2.5) je opasna za disajne organe ljudi. Zašto? Masa električnih automobila je veća nego onih s dizelskim ili benzinskim motorima. Na primer, Volkswagen Golf 8 je težak oko 1300 kg u osnovnoj verziji, a električni ID.3 čak 1600 kg. Tu masu treba zaustaviti, više je i trenja guma i puta pa rastu i emisije sitnih čestica.

Električna vozila emituju do 9 posto manje čestica PM10, ali kod PM2.5, koje su opasnije za zdravlje, situacija se menja. Električna vozila s dometom do 160 km (takvih je malo) emituju do 13 posto manje čestica od benzinaca i dizelaša, ali već vozila s dometom oko 480 km emituju osam posto više jer i njihova masa značajno raste. Uza sve to ide i povećano trošenje guma.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1015



Komentari