
Prema podacima za prvih jedanaest meseci protekle 2020. godine, u čitavom svetu, pa tako i Evropi došlo je do pada prodaje novih automobila.
Tako podaci ACEA, udruženja evropskih proizvođača automobila, govore da je do početka decemra došlo do pada prodaje novih automobila za više od četvrtine, tačnije 25,5%. Naime, dok je tokom prvih jedanaest meseci 2019. bilo gotovo 12 miliona registracija novih vozila (11,963.059), prošle godine nismo uhvatili ni 9 miliona, tačnije 8,911.131 vozilo.
Govorimo o podacima na nivou Evropske unije. Tome možemo odati podatke za članice EFTA-e, koje čine Island, Norveška i Švajcarska, a reč je naravno o razvijenijim zemljama, gde je pad prodaje bio 19,6%, odnosno s 418.904 na 336.780 vozila. Ne smemo zaboraviti ni Veliku Britaniju koja s prvim danima ove godine više nije članica EU, a u ovim podacima se već ranije vodila odvojeno. Velika Britanija je tokom prvih jedanaest meseci 2020. imala pad prodaje novih automobila s 2,162.143 na 1,498.382 vozila, odnosno 30,7%.
Ako prodaju gledamo pojedinačno, odnosno registracije novih vozila po mesecima, najgore je bilo tokom aprila kada je pad bio 76,3%, a znamo da je tada gotovo kompletna Evropa bila u karantinu pa ne čudi što je rezultat tako slab. Doduše i prva dva meseca su u Evropi bila slabija u odnosu na godinu ranije, i to tokom januara 7,5%, odnosno mesec kasnije 7,4%. Jedini mesec koji je bio u pozitivi je septembar koji je doneo povećanje prodaje od 3,1%.
Od 26 članica Evropske unije, Hrvatska ima najveći pad prodaje u odnosu na isti period godinu ranije. I dok je najmanji pad imala Litvanija, 16,2%, odnosno s 42.932 na 35.987 vozila, Hrvati su pali za 42,4%. U brojkama to bi značilo s 58.914 na 33.953 vozila. Slovenija je imala pad 25,3%, s 68.714 na 51.346 vozila, a Mađari su s 141.761 pali na 115.307 vozila, odnosno 18,7%.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs