
Opoziv se odnosi na automobile Tesla Model S proizvedene između 2012. i 2018., kao i automobile Tesla Model X proizvedene između 2016. i 2018. godine
Kompanija Tesla je pristala da opozove 134.951 automobil Model S i Model X s ekranima osetljivim na dodir koji bi mogli da otkažu nakon što su američki regulatori prošlog meseca zatražili opoziv, navodi se u opozivu objavljenom na vladinom sajtu.
Kao prenosi Automania.hr, Nacionalna administracija za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA – National Highway Traffic Safety Administration) uputila je zahtev za opoziv službenim pismom Tesli, rekavši da je okvirno zaključila da vozila Model S 2(012-2018) i Model X (2016-2018) predstavljaju bezbednosni problem.
Agencija je saopštila da kvarovi ekrana osetljivog na dodir predstavljaju značajne bezbednosne probleme, uključujući gubitak slika zadnjih kamera / sigurnosnih kamera i sistema za odmagljivanje i odmrzavanje vetrobranskog stakla koji “mogu da smanje vidljivost vozača u lošem vremenu”. Tesla je u svojoj prijavi NHTSA-i rekao da se “u interesu administrativnog zatvaranja istrage i kako bi našim kupcima obezbedio najbolje vlasničko iskustvo”, pristao na dobrovoljni opoziv. NHTSA je u junu 2020. pokrenuo istragu zbog prigovora da su kvarovi upravljačke jedinice medija (MCU) doveli do toga da ekrani osetljivi na dodir ne rade. NHTSA je rekao da su drugi proizvođači automobila izdali brojne opozive zbog sličnih problema.
NHTSA je u novembru objavio da je pregledao 12.523 zahteva i prigovora o tom pitanju. Mnogo prigovora kaže da Tesla zahteva od vlasnika da plate zamenu uređaja nakon isteka garancije. U Tesli su prepoznali problem, ali navode da ako ekran ne radi, “vozač može da izvrši proveru okretanjem glave i da koristi retrovizore. Ako ekran nije vidljiv za kontrolu postavki klima uređaja i odmrzavanja, vozač će moći da ručno očisti vetrobran.”
Opoziv će početi 30. marta. NHTSA je zatražio opoziv 158.000 vozila, ali Tesla navodi da opoziv ne uključuje neka vozila koja su imala nadograđeni procesor.
Izvor: Automania.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs