
Proizvođači automobila godinama teže trećem nivou autonomije, ali još ga niko nije postigao. Nije to uspelo ni Tesli, čiji čelnici tvrde da imaju sistem autonomne vožnje, ali u stvarnosti nemaju. Ipak, iznenada je izašla Honda s unapređenom verzijom svog Honda Sensing naprednog sistema pomoći vozaču (ADAS), nazvanog Honda Sensing Elite, koje će postati prvo komercijalno dostupno vozilo s trećim nivoom autonomije (SAE Level 3) u Hondinoj limuzini Legend.
Nivo 3 se značajno razlikuje od Nivoa 2 po tome što se prelazi s delimične automatizacije, poput Teslinog autopilota, na uslovnu automatizaciju, što znači da automobil može da čita svoje okruženje i donosi odluke na bazi onoga što vidi. Kako prenosi Revija HAK, to omogućava automobilu opremljenom sistemom Level 3 poput Honda Sensing Elite da deluje samostalno na bazi trenutne situacije. Takva sloboda se pruža funkcijom Honda Jaming Elite Traffic Jam Pilot, koja daje automobilu kontrolu nad kočnicama, upravljačem i gasom. To omogućava automobilu da zadrži razdaljinu, brzinu i položaj trake, a sve to čini bez ikakvog doprinosa vozača, za kojeg Honda kaže da može da gleda televiziju/DVD na ekranu infotainmenta ili upravlja navigacijskim sistemom za traženje adrese odredišta.
Automobil opremljen Honda Sensing Elite može da vozi iza drugog vozila unapred zadatom brzinom i na bezbednoj udaljenosti. Ako sistem primeti da automobil ispred zaostaje ispod zadate brzine, sistem obaveštava vozača, a zatim pomaže pri prolasku i povratku na prvobitnu traku. Sistem obezbeđuje sigurnu promenu saobraćajne trake, a ako jeste, jednostavni pokret pokazivača smera pokrenuće siguran prolazak vozila ispred. Ako sistem navede vozača da ponovo preuzme kontrolu putem zvučnih, haptičkih i vizuelnih upozorenja, a vozač se ne uključi s kontrolama, aktiviraće se pomoć u nuždi. To će automobil dovesti do bezbednosg zaustavljanja uz ivicu puta. Honda tvrdi da je Sensing Elite testiran u 10 miliona jedinstvenih simuliranih scenarija i 1.3 miliona kilometara stvarnog testiranja. Za sada će se ova tehnologija pojaviti na ograničenom izdanju limuzine Honda Legend, i samo za Japan.
Samo 100 automobila biće dostupno s ovom tehnologijom u Japanu, a koštaće oko 92.000 evra.
Izvor: Revijahak.hr
Foto i video: Honda