home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Stellantis

Stellantis „EV Day 2021“ Dan električnih vozila 2021

AMSTERDAM, 8. jula, 2021. - Stellantis N.V. (NYSE / MTA / Euronext Paris: STLA), održao je svoj Dan električnih vozila 2021.

Karlos Tavares, glavni izvršni direktor grupe Stellantis, podelio je sveobuhvatnu strategiju elektrifikacije grupe. Teme prezentacije su uključivale:

           Značajna ulaganja u tehnologiju elektrifikacije i povezani softver

           Kako ostati lider u efikasnosti sa uvećanom sinergijeom udružene kompanije

           Konkurentni elektrifikovani proizvodi koji unapređuju jedinstveni karakter svakog vozila brendova kompanije

           Ponuda celog paketa rešenja za fizička lica, poslovne i flotne klijente kojom je posedovanje BEV automobila / električnih vozila na baterije  jednostavnije

           Fleksibilne, po dizajnu BEV platforme i električni pogonski moduli koji pokrivaju veliki broj segmenata vozila kako bi se postigla ekonomija volumena i unapredila efikasnost

           Baterije za električna vozila koje su vodeće u klasi što se tiče energetske efikasnosti i cene

Stellantis je takođe danas najavio preliminarna očekivanja kada je reč o rezultatima trgovanja u prvoj polovini 2021. i određene finansijske rezultate. Kompanija očekuje snažne rezultate marži u prvoj polovini 2021. godine, zahvaljujući pozitivnim cenama i ponudi tj. izboru proizvoda.

Globalni Stellantis tim je takođe odlučno reagovao na ograničenja količina izazvanih manjkom poluprovodnika, sprovodeći veoma efikasne mere kontrole troškova. Kao rezultat toga, očekuje se da prilagođene marže operativnih prihoda u prvoj polovini 2021. budu iznad prethodno iskomuniciranog predviđenog raspona godišnje marže od 5,5% do 7,5%, uprkos gubicima obima u poređenju sa planiranim stopama proizvodnje.

U prvoj polovini 2021. godine, u skladu sa očekivanjima iskomuniciranim tokom konferencije o rezultatima prvog kvartala 2021. godine, Stellantis očekuje negativne industrijske slobodne tokove gotovine zbog negativnog uticaja obima proizvodnje, koji su bili niži od očekivanih, na obrtni kapital. Veoma obećavajući početak sprovođenja sinergija, na dobrom putu da premaše cilj u prvoj godini, bi trebalo da značajno doprinese godišnjem rezultatu bilansu toka gotovine, za koji se i dalje očekuje da bude pozitivan.

PR saopštenje


Stellantis pojačava elektrifikaciju dok srednjoročno cilja održive dvocifrene prilagođene marže operativnog dohotka EV

Planirano da se uloži više od 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju i softver, dok će i dalje biti predvodnik automobilske efikasnosti

Projekcija da preko 70 procenata prodaje u Evropi i preko 40 procenata u Sjedinjenim Državama budu vozila sa niskim emisijama (LEV) do 2030. godine

Svih 14 brendova se obavezalo da će ponuditi najbolje elektrifikovana rešenja u svojoj klasi

Isporuka BEV-ova koji zadovoljavaju zahteve kupaca, dometa od 500-800 km / 300-500 milja i vodeće brze mogućnosti punjenja od 32 km / 20 milja u minutu

Četiri fleksibilne BEV dizajnerske platforme, skalabilna porodica od tri električna pogonska modula i standardizovani baterijski paketi koji pokrivaju sve marke i segmente

Platforme dizajnirane za dug životni vek nadogradnjom softvera i hardvera

Globalna EV strategija nabavke baterija od preko 260GWh do 2030. godine, podržana od pet „gigafabrika“ između Evrope i Severne Amerike

Uvođenje tehnologije čvrstih baterija planirano za 2026. godinu

Stellantis N.V. je danas predstavio sveobuhvatnu strategiju elektrifikacije koja će podrazumevati uzbudljiva, vodeća vozila u klasi za kultne brendove kompanije, istovremeno koristeći internu stručnost, partnerstva i zajednička ulaganja za isporuku napredne tehnologije na pristupačne cene. Ova strategija će omogućiti kompaniji da srednjoročno cilja ciljne održive dvocifrene prilagođene marže operativnog prihoda.

„Kupac je uvek u srcu Stellantisa i naša posvećenost ovim investicionim planom od 30 milijardi evra je da ponudimo kultna vozila koja imaju performanse, mogućnosti, stil, udobnost i električni domet koji se neprimetno uklapaju u njihov svakodnevni život“, rekao je Carlos Tavares, izvršni direktor, Stellantis. „Strategija koju smo danas postavili se fokusira na pravu količinu ulaganja u pravu tehnologiju koja će u pravo vreme doći na tržište, osiguravajući da Stellantis pokreće slobodu kretanja na najefikasniji, pristupačniji i održivi način.“

Finansijske performanse

Stellantis planira da postigne povećanu profitabilnost u narednim godinama. Ovo će biti podržano izvršenjem sinergijskih mogućnosti koje proizilaze iz formiranja Stellantisa, sa prognozom godišnjih sinergija gotovine veće od 5 milijardi evra u stabilnom stanju, mapom smanjenja troškova baterija i kontinuiranom optimizacijom distribucije i proizvodnje troškove i ostvarivanje novih tokova prihoda, posebno od povezanih usluga i budućih softverskih poslovnih modela.

Kao rezultat, Stellantis cilja na srednjoročno postizanje održivih dvocifrenih prilagođenih marži operativnog dohotka (~ 2026), čineći kompaniju referentnom tačkom profitabilnosti u pružanju elektrificirane mobilnosti kupcima na globalnom nivou.

Stellantis namerava da postane tržišni lider u vozilima sa niskom emisijom (LEV). Tokom 2030. godine, Stellantisov LEV miks za putničke automobile u Evropi ima za cilj da neprekidno raste na preko 70 procenata - 10 procentnih poena ispred trenutnih pretpostavki u industriji za celokupnu tržišnu kombinaciju. U SAD se očekuje da Stellantis-ov LEV miks za putničke i lagane kamione bude veći od 40 procenata do 2030. godine.

Da bi sproveo ovu strategiju, Stellantis planira da uloži više od 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju i razvoj softvera, uključujući ulaganja u zajedničke investicije za finansiranje njihovih aktivnosti, dok cilja da i dalje bude 30 odsto efikasniji od industrije u odnosu na ukupna potrošnja Capexa i R&D u odnosu na prihode.

Kompanija ostaje posvećena rastu svog liderskog položaja u komercijalnim vozilima u Evropi i jačanju svoje pozicije u Severnoj Americi, istovremeno težeći da bude globalni lider u e-komercijalnim vozilima. Koristeći znanje i prihvatajući sinergije, predstavljanje elektrifikacije komercijalnih vozila proširiće se na sve proizvode i sve regione u naredne tri godine, uključujući isporuku kombi vozila sa vodoničnim gorivnim ćelijama do kraja 2021. godine.

Mapa puta za elektrifikaciju Stellantisa obuhvata čitav lanac vrednosti. Kompanijina strategija nabavke EV baterija je da osigura više od 130 gigavat sati (GWh) kapaciteta do 2025. godine i više od 260 GWh do 2030. Potrebe za EV baterijama i komponentama biće zadovoljene sa ukupno pet „gigafabrika“ u Evropi i Severnoj Americi, upotpunjena dodatnim ugovorima o snabdevanju i partnerstvima za podršku ukupnoj potražnji.

Stellantis je potpisao MOU sa dva partnera za preradu litijumskog geotermalnog rastvora soli u Severnoj Americi i Evropi kako bi se osigurala održiva isporuka litijuma, identifikovanog kao najkritičnija baterijska sirovina s obzirom na raspoloživost, kao i sposobnost da se litijum integriše u lanac snabdevanja

Pored strategija nabavke, tehnička stručnost i sinergije kompanije Stellantis smanjiće troškove baterije. Ciljevi da se troškovi baterija za električna vozila smanje za više od 40 procenata od 2020. do 2024. i za više od dodatnih 20 procenata do 2030. Svi aspekti baterija igraju ulogu u smanjenju troškova - optimizacija ukupnog paketa, pojednostavljivanje formata modula, povećavajući veličinu ćelija baterije i nadograđujući hemiju baterije.

Kompanija namerava da maksimizuje punu vrednost životnog ciklusa baterije popravkom, obnovom, upotrebom i recikliranjem, kao i da osigura održivi sistem koji daje prioritet potrebama kupaca i brigama za životnu sredinu.

Fokusiran na kupca

Pristupačnost je prioritet kompanije Stellantis, jer kompanija cilja da ukupni troškovi vlasništva nad električnim vozilima budu jednaki vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2026. godine.

Elektrifikacija nije plan „jedne veličine za sve“ u kompaniji Stellantis. Svaki od 14 kultnih brendova kompanije je posvećen pružanju najbolje elektrifikovanih rešenja u klasi i to na način da poboljša DNK svake marke. Stellantis je otkrio sledeće izjave u kojima se izražava svaki pristup elektrifikacije brenda:

● Abarth - „Zagrevanje ljudi, ali ne i planete“

● Alfa Romeo - „Od 2024. Alfa postaje Alfa e-Romeo“

● Chrysler - „Čista tehnologija za novu generaciju porodica“

● Citroen - „Citroen Electric: Dobrobit za sve!“

● Dodge - „Cepajte ulice ... ne planetu“

● DS Automobiles - „Uvećana umetnost putovanja“

● Fiat - „Zeleno je samo kad je zeleno za sve“

● Jeep® - „Sloboda nula emisije“

● Lancia - „Najelegantniji način zaštite planete“

● Maserati - „Najbolji u performansama, luksuzan, elektrifikovan“

● Opel / Vaukhall - „Zeleno je novo kul“

● Peugeot - „Pretvaranje održive mobilnosti u kvalitetno vreme“

● Ram - „Napravljen da služi održivoj planeti“

● Komercijalna vozila - „Globalni lider u e-komercijalnim vozilima“

Domet vožnje i brzo punjenje su ključni za široko prihvatanje BEV-ova od strane potrošača. Stellantis se sa ovim izazovom suočava sa BEV-ovima koji će pružiti domet između 500-800 km / 300-500 milja i vodećom brzinom punjenja od 32 km / 20 milja u minuti.

Stellantis će ponuditi čitav paket rešenja za privatne, poslovne i kupce flote koji pomažu u pojednostavljenju vlasničkog puta. Napori će uključivati pružanje svakodnevnih ponuda pametnih punjenja koristeći zelene izvore energije, iskorišćavanje postojećih partnerstava za proširenje opcija punjenja i ubrzanje upotrebe pametne mreže.

Kompanija namerava da ispuni zahteve svojih različitih kupaca podržavajući razvoj mreža za brzo punjenje širom Evrope, što je omogućeno Memorandumom o razumevanju (MOU) potpisanim između Free2Move eSolutions i Engie EPS. Namera je da imitira poslovni model Free2Move eSolutions za tržište Severne Amerike.

Četiri BEV-centrirane platforme su okosnica elektrifikovanih vozila brendova Stellantis. Platforme su dizajnirane sa visokim nivoom fleksibilnosti (dužine i širine) i deljenjem komponenati, pružajući ekonomiju obima jer svaka platforma može da podrži proizvodnju do dva miliona jedinica godišnje.

Četiri platforme su:

● STLA Small, dometa do 500 kilometara

● STLA Medium, dometa do 700 kilometara

● STLA Large, dometa do 800 kilometara

● STLA Frame, dometa do 800 kilometara

Pogon uključuje porodicu od tri električna pogonska modula (EDM) koji kombinuju motor, menjač i pretvarač. Ovi EDM-ovi su kompaktni, fleksibilni i mogu da se lako prilagode. EDM-ovi se mogu konfigurisati za prednji pogon, zadnji pogon, pogon na sve točkove i 4xe.

Kombinacija platformi, EDM-ova i baterija sa visokom gustinom energije obezbediće vozila sa najboljim performansama u klasi u efikasnosti, dometu i punjenju.

Program nadogradnje hardvera i bežičnog ažuriranja softvera produžiće život platformi i u narednoj deceniji. Stellantis će interno razviti softver i kontrolu da bi održao karakteristike jedinstvene za svaki brend.

Baterije će biti prilagođeneraznim vozilima - od manjih gradskih automobila do sportskih vozila i kamiona.

Do 2026. godine planira se uvođenje prve konkurentne tehnologije čvrstih baterija. Stellantis trenutno ima ili završava nekoliko ključnih tehnoloških zajedničkih ulaganja, u rasponu od e-pogona i operacija e-prenosa do proizvodnje baterijskih ćelija, digitalnog kokpita i personalizovanih povezanih usluga. Ova partnerstva pružaju Stellantisu priliku da iskoristi ne samo sopstvene kompetencije, već i stručnost partnera da bi brže uveli novu tehnologiju i rešenja na tržište, istovremeno optimizujući alokaciju kapitala kako bi dalje ojačali Stellantisovu konkurentnost na tržištu.

Izvor: Stellantis.com



čitanja : 532



Komentari