
Istraživanje koje je sproveo Ipsos za Gjensidige (norveško osiguravajuće društvo) i Udruženje za bezbednost saobraćaja (Traffic Safety Association – TSF) pokazuje da informacijski sistem u automobilu oduzima puno pažnje vozaču i može dovesti do nesreće.
Kako prenosi Revija HAK, čak polovina ispitanika je odgovarila da su doživeli da im je interaktivni ekran u automobilu skrenuo ili oduzeo pažnju od vožnje. 42 posto ispitanika, u dobi između 18 i 39 godina, priznaje da su doživeli neprijatne ili opasne situacije kao rezultat upotrebe ekrana.
– Kada skoro polovina vozača usmerava pažnju na ekran, a ne na put, to je ozbiljno. To je još jedan od opasnih prekida pažnje s puta, poput upotrebe mobilnih telefona, upotrebe društvenih mreža ili fotografisanja selfija za upravljačem vozila – kaže Geirr Tangstad-Holdal, generalni direktor TSF-a.
U Velikoj Britaniji je magazin What Car? testirao informacijske sisteme u 20 automobila i proučio koliko je s njima teško ili lako upravljati.
Osoba koja je testirala sistem je dobila zadatak da povisi temperaturu za dva stepena, poveća brzinu ventilatora u klima uređaju, smanji sliku navigacijskog sistema, završi navođenje rutom navigacije, promeni radio kanal i pomoću glasovne kontrole pronađe najbližu benzinsku stanicu.
Najviše zbunjuje informativni ekran u električnom MG-u ZS EV, koji je u šest različitih sprovedenih testova dobio samo 12 od 30 mogućih bodova. Drugi najgori bio je Fiat 500X sa 14 bodova. Automobil sa sistemom kojim je najlakše upravljati i najmanje ometa vožnju je BMW serije 3 s takozvanim Live Cockpit Professional sistemom. Na testu je dobio 28 od 30 mogućih bodova. Uglavnom, ako morate da učinite bilo kakave veće zahvate na infotainment sistemu, učinite to dok automobil stoji (namestite navigaciju, temperaturu u kabini…).
Ovde možete videti koliko su loši ili dobri informacijski sistemi u različitim automobilima s tim da je mesto broj 1 najgore, a mesto broj 20 najbolje.
MG ZS EV 12 bodova
Fiat 500X 14 bodova
Skoda Citigo-e 16 bodova
Peugeot 508 SW 17 bodova
Lexus RX 18 bodova
Honda CR-V 18 bodova
Nissan Juke 19 bodova
Toyota Corolla 20 bodova
Volvo S60 20 bodova
Jaguar XE 21 bod
Skoda Kamiq 21 bod
Opel Corsa 22 boda
Hyundai Ioniq 22 boda
Ford Fiesta 23 boda
VW Passat GTE 24 boda
Mazda 3 25 bodova
Audi Q3 Sportback 26 bodova
Porsche Panamera 27 bodova
Mercedes CLA 27 bodova
BMW serije 3 28 bodova
Izvor: Revijahak.hr
Foto: BMW