
Način na koji će vozač vršiti promenu "brzina", posebno s obzirom na broj obrtaja motora, i te kako utiče na komfor u vožnji, potrošnju, ali i dugotrajnost pojedinih delova.
Uz činjenicu da moraju pratiti saobraćaj i prilagođavati brzinu, novopečeni vozači moraju i pravilno "gađati" optimalni stepen prenosa. To je radnja koja se može postepeno savladati vežbom i osluškivanjem rada motora, a vremenom postaje potpuno automatizovana i pritom od vozača ne zahteva puno napora. U auto-školi će vas naučiti kako da pravilno koristite kvačilo za optimalnu promenu "brzina", kao i kada je najbolje menjati stepen prenosa.
Ali jedno je teorija, a drugo praksa. Posebno nakon što se usvoje navike, od kojih neke baš i nisu najbolje.
Način na koji će vozač vršiti promenu "brzina", naročito s obzirom na broj obrtaja motora, i te kako utiče na komfor u vožnji, potrošnju, ali i dugotrajnost pojedinih delova. Jedna od učestalijih navika koje pojedini vozači primenjuju je preskakanje dve ili više brzina. Džejson Fenske u videu u nastavku objašnjava šta se događa pri promeni "brzina" i zašto nije dobro preskakati redosled stepena prenosa, na primer "šaltati" iz druge u petu brzinu i obrnuto.
Izvor: B92.net/ Index.hr