home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika

Očekivalo se da će se isporuka kompjuterskih čipova i proizvodnja automobila vratiti u normalu u ovom tromesečju. Umesto toga, sve veći broj slučajeva zaraze koronavirusom, posebno u jugoistočnoj Aziji, izazivaju novu rundu nestašice delova i gašenja automobilskih pogona širom sveta.

To bi moglo da održi visoke cene automobila.

U četvrtak je Toyota (TM), najveći svetski proizvođač automobila po prodaji vozila, najavila gašenje 14 japanskih fabrika u septembru zbog Covid-ovog uticaja na dobavljače. Time će se tamošnja proizvodnja smanjiti za oko 40 posto. Toyota takođe zatvara fabrike širom sveta, pri čemu će severnoamerička proizvodnja verovatno pasti za 40-60 posto.

Iz drugog proizvođača automobila - Volkswagena, rekli su da bi uskoro mogli da budu prisiljeni da naprave slične rezove u proizvodnji.

"Novi slučajevi Covide-19 u Aziji, na primer u Maleziji, dovode do ponovnog zatvaranja ključnih proizvodnih pogona. Kako stvari stoje, očekujemo da će ponuda čipova ostati vrlo promenjiva i napeta u trećem tromesečju 2021. Ne mogu se isključiti prilagođavanja proizvodnje ", rekli su iz Volkswagena.

Malezija je veliki dobavljač čipova koji se koriste u automobilskoj industriji.

Izjave Toyote i VW-a su usledile nakon sličnih najava drugih proizvođača automobila, uključujući General Motors, Ford i Stellantis, proizvođača automobila koji je osnovan ranije ove godine spajanjem Fiat Chryslera i PSA Grupe.

"Nedostatak čipova je veliki problem, ali postoji toliko mnogo poremećaja u lancu snabdevanja. Takođe postoji nedostatak drugih delova ili delova koji se gomilaju u lukama. Postoje sve vrste ograničenja koja stoje na putu povratka na punu proizvodnju", rekla je Kristin Dziczek, viša potpredsednica istraživanja u Centru za istraživanje automobila.

Ukupna proizvodnja automobila u svetu i u čitavoj industriji je bila znatno manja u drugom tromesečju zbog nedostatka čipova. Međutim, proizvođači automobila su očekivali smanjenje nedostatka čipova u drugoj polovini ove godine, što će im omogućiti nadoknadu proizvodnje. Tada se dogodila varijanta Delta. Stope vakcinisanja u jugoistočnoj Aziji su i dalje niske, što komplikuje dobavljače.

Nedostatak čipova koji je zahvatio industriju krajem 2020. i većim delom 2021. godine je bio više rezultat greške u planiranju, nego problem koji se direktno pripisuje pandemiji.

Kad su zatvaranja i kućne narudžbine početkom 2020. izazvali veliki gubitak radnih mesta, prodaja automobila je u početku pala. Proizvođači automobila su odgovorili smanjenjem narudžbina delova, uključujući čipove, u očekivanju da će duboka recesija ubiti potražnju za novim automobilima u mesecima, ako ne i godinama koje dolaze. Međutim, potražnja za automobilima se brzo oporavila, ostavljajući proizvođače automobila bez potrebnih čipova. Njihovi dobavljači su već prodali svoj uobičajeni udeo firmama koje proizvode kompjutere, konzole za video igre i drugu elektroniku. Potražnja za ovim uređajima je rasla tokom pandemije.

Za potrošače koji se suočavaju s ograničenim zalihama vozila na prodajnim mestima i rekordno visokim cenama novih i polovnih automobila, stalni poremećaji u proizvodnji poslužiće samo za održavanje cena na rekordnom nivou.

Autor: SEEbiz / Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 755



Komentari