
I ove godine donosimo pregled najpopularnijih automobilskih marki po zemljama.
Prioriteti, ali i naklonosti određenoj marki se menjaju od zemlje do zemlje pa su tako marke iz VW koncerna redovno najpopularnije u našoj regionu, dok svetom i dalje vlada japanski gigant, prenosi Index.hr. Takođe, zavisno od same veličine zemlje menjaju se i potrebe za određenim tipom automobila. U skučenim urbanim sredinama gradski automobili i mali crossoveri prolaze bolje, dok na velikim i slabije naseljenim prostorima s lošijom infrastrukturom glavnu reč vode radna terenska vozila.
Ovu infografiku koju donosi Visual Capitalist potpisuje Budget Direct Car Insurance, a bazira se na rezultatima prodaje iz 2019. godine.
Već prvi pogled na grafiku otkriva da je Toyota najpopularnija marka na svetu. Toyota je najprodavanija marka u čak 41 zemlji od njih 104 obuhvaćene analizom. Ovde treba reći da je i Toyota Corolla bila najprodavaniji model, a titulu najprodavanijeg osvojila je u pet zemalja. Međutim, pravi kralj je Toyota Hilux, koja je najprodavanija u čak 16 zemalja sveta, a posebno je popularna na južnoj hemisferi.
I dalje su najpopularniji automobili okarakterisirani kao putnički automobili s pobedom u 57 od 104 zemalja. Lagana komercijalna vozila uključujući SUV-ove najpopularniji su u 47 zemalja.
Najprodavanija vozila po klasama:
Kompakt: 12
Sedan/karavan: 26
Subkompakt: 19
SUV: 20
Kamionet: 24
Kombi: 3
Neki novi trendovi bili su primećeni već 2019. godine kad je tesla Model 3 bila najprodavaniji model u Norveškoj i Holandiji.
Kad je u pitanju naš region, stvari su poznate. U Sloveniji je nacionalni auto Renault Clio, a Hrvatska, BiH i Srbija imaju miljenicu u Škodi Octaviji, baš kao i većina zemalja centralne Evrope.
Infografiku u većoj rezoluciji možete videti OVDE.
Izvor: Index.hr