
S ogromnim sredstvima uloženim u razvoj, troškovi litijum-jonskih baterija za automobile dramatično padaju i tako će biti u budućnosti. Naravno, sve dok proizvođači automobila ne dođu do granice kada će električna vozila postati masovna pojava na putevima i dok se cenama ne približe benzincima ili dizelašima.
Prema procenama američke Kancelarije za tehnologiju vozila Ministarstva energetike (DOE), trošak litijum-jonske baterije je pao 87% u periodu od 2008. do 2021., prenosi Revija HAK.
Od 2021. (preliminarni podaci), trošak iznosi 157 USD/kWh iskoristivog kapaciteta baterije na nivou pakiranja (100.000+ jedinica po narudžbini) i 143 USD/kWh ukupnog kapaciteta baterije. Cena je 2008. procenjena na 1237 USD/kWh iskoristivog kapaciteta baterije.
Treba napomenuti da tačni brojevi nisu precizni, jer niko nema stvarni svetski prosek troškova baterija za celu industriju, ali ovo je ipak relevatan podatak na bazi svih dostupnih informacija.
Napredak je zabeležen na više nivoa, od hemije baterije, masovnosti proizvodnje do pojednostavljanog dizajna. Ako vas zanima, procene su da još ima mnogo prostora za pad cena. Videćemo.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs