
Usporena proizvodnja novih automobila trenutno diže cene polovnih automobila. Istovremeno EU želi da zabrani nove benzinske i dizelske automobile najkasnije do 2035. od kada bi trebalo da se dozvoli prodaja samo električnih automobila.
Ono što mnogi zanemaruju je da samo manjina kupaca uopšte želi električni automobil, dok proizvođači u isto vreme nude sve manje motora s unutrašnjim sagorevanjem ili ih uopšte više ne nude. Rezultat je očigledan, barem u prelaznoj fazi, ponuda polovnih dizelskih i benzinskih vozila će se smanjivati brže od potražnje. To se odražava i na razvoj cena polovnjaka koje su u proseku samo prošle godine porasle za gotovo 25 posto, piše Revija HAK.
Znači, dok su polovna vozila još u martu 2021. koštala u proseku 21.793 evra, u martu 2022. su već bila 26.817 evra. Najveći mesečni rast cena je bio od januara 2022. do februara 2022. (plus 3.2 posto), nakon čega sledi promena od novembra 2021. do decembra 2021. (plus 2.9 posto). Ekskluzivno za Focus.de, najveće nemačko tržište polovnih automobila, Mobile.de, odabralo je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo posebno veliko. Poređenje je napravljeno između marta 2021. i marta 2022. i ono pokazuje da se tržište polovnih automobila polako, ali sigurno prazni.
U nastavku su neki modeli koji imaju ogorman rast cene:
* VW Polo: skok cene od 38 posto – budući da mali automobili nisu unosni za proizvođače, a takođe postaju sve skuplji za proizvodnju zbog strogih ograničenja emisije izduvnih gasova u EU, oni nestaju iz asortimana mnogih proizvođača. Ovaj nedostatak zaliha i, naravno, trenutno visoke cene goriva znače da je polovni VW Polo odjednom izuzetno privlačan. U martu 2021. ovaj mali automobil se još uvek oglašavao za prosečno 10.105 evra, a trenutno je već 13.941 evro – dakle punih 38 posto više.
* VW Golf: dizelaš je u velikoj potražnji – i postaje sve ređi. Za samo nekoliko godina VW će prodavati samo električne automobile u Evropi. Čini se da kupci polovnih automobila to baš i ne vole jer je VW Golf TDI trenutno tražena roba, a cene su mu porasle za 31 posto.
* VW Touran i Sharan: na Mobile.de trenutno se nudi neverovatnih 31 posto manje Tourana nego pre godinu dana, dok je prosečna cena porasla za 24 posto na 21.653 evra. Veliki kombi VW Sharan, s kliznim vratima, nudi se za čak 25 posto više.
Ovi modeli prikazuju samo deo ukupnog tržišta i odnose se samo na najveću prodajnu platformu Mobile.de. Ipak, trend je jasan: asortiman polovnih automobila, posebno popularnih benzinskih i dizelskih modela, smanjuje se, a cene će za sada verovatno nastaviti da rastu.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen