home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Vožnja

Agencija za bezbednost saobraćaja formirala je radnu grupu koja priprema novi nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja. Glavne izmene trebalo bi da se odnose na trajno oduzimanje vozačke dozvole, ali i oduzimanje vozila nesavesnim vozačima.

U poslednjih deset godina skoro 11.000 vozača je ostalo bez vozačke dozvole, navodi RTS.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić ocenio je za Radio Beograd 1 da izmenama zakona mora da se postavi neka granica i da se ne sme dozvoliti bahatim vozačima da se unedogled vraćaju za volan.

Duško Pešić podsetio je za Magazin na prvom da se, prema važećem zakonu, vozaču koji sakupi 18 kaznenih bodova privremeno oduzima vozačka dozvola. On zatim pohađa seminar od 40 časova u Agenciji za bezbednost saobraćaja, i ukoliko položi ispit, dozvola mu se vraća. Smatra da izmenama zakona mora da se postavi neka granica i da bahatim vozačima ne sme da se dozvoli da se unedogled vraćaju za volan.

"Tim vozačima se mora stati na put. Ukoliko ne mogu da prihvate saobraćajna pravila, njih treba udaljiti iz saobraćaja. A to su mere trajnog oduzimanja vozačke dozvole pa i trajno oduzimanje vozila. Vozači koji su više od dva puta ostali bez dozvole bili bi upućivani na posebne lekarske preglede da bi se proverilo da li imaju neki poseban zdravstveni problem. Ako imaju, to bi svakako bio razlog da im se onemogući da voze", navodi Pešić.

Dodaje da bi u slučaju da nemaju zdravstveni problem, bili upućeni na zahtevnu obuku koja bi bila poslednja šansa, jer ako bi i posle toga ostali bez dozvole, to bi onda bilo trajno. Ako bi osobe kojima je trajno oduzeta dozvola opet bili zatečeni u saobraćaju, sledeća mera bi, naglašava, bilo oduzimanje vozila.

Alkohol glavni krivac za gubitak dozvole

U poslednjih deset godina skoro 11.000 vozača je ostalo bez vozačke dozvole.

"Oko 10.000 vozača je prošlo seminare Agencije i vratilo dozvole, dok oko 1.000 njih nisu iskoristili ovu mogućnost. Oko 60 vozača je dva puta prošlo kroz seminare jer im je po dva puta oduzimana vozačka dozvola. Dakle udeo vozača koji uporno krše propise je veoma mali", naglasio je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja.

Prema njegovim rečima, zanimljiv je i profil nesavesnih vozača, prosek godina je 38, a samo u dva odsto slučajeva to su žene.

"U javnosti se stiče utisak da propise najviše krše mladi vozači, ali se ispostavilo da krše i građani u ozbiljnijim godinama. Smatrajući da su dovoljno iskusni, dozvoljavaju sebi da sednu za volan pod dejstvom alkohola i da prekorače dozvoljenu brzinu tako da, statistički gledano, najviše prekršaja čini ta starosna grupa. Najčešći prekršaj zbog koga se ostaje bez dozvole je alkohol. Sledeći razlog je prekoračenje brzine ili vožnja uprkos oduzetoj dozvoli", rekao je Pešić.

Treba li vozačima oduzimati auto

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja podržava predlog Agencije za trajno oduzimanje vozačke dozvole. Prema njegovom mišljenju, za vozače koji uporno krše propise najprimerenija je mera oduzimanja vozila.

"Ako želite da sprečite tragedije u saobraćaju, onda dokazano neodgovornim vozačima treba oduzimati vozila. Pokazalo se da našim vozačima najteže pada upravo takva kazna. Novčane kazne i oduzimanje dozvole ni približno nemaju takav efekat. Ako se postavlja pitanje zakonitosti takve mere, podsetio bih da ona već 16 godina postoji u zakonu koji reguliše taksi prevoz", ističe Okanović.

Kaže da je samo na teritoriji Beograda oduzeto više od sto vozila zbog nelegalnog taksi prevoza. Smatra da sličnu meru treba uvrstiti i u Zakon o bezbednosti saobraćaja.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u penziji Milan Vujanić, navodeći kaznenu politiku određenih zemalja, ističe da je u Americi za najteže prekršaje predviđeno trajno oduzimanje vozila pa čak i zabrana ponovnog polaganja vozačkog ispita. Te mere se, objašnjava, uglavnom primenjuju ako je za volanom osoba kojoj je već oduzeta dozvola. Ako je uz to i pod dejstvom alkohola, oduzeto vozilo se stavlja na licitaciju, a pare idu u fond za bezbednost saobraćaja.

U Kanadi imaju propis da ako oduzeto vozilo vredi više od određene sume, ono ide pod presu, od automobila ostaje kocka presovanog lima koja se potom vraća vlasniku. Pritom, pre presovanja, vlasnik iz auta sme da iznese samo lične stvari.

"Dakle ni rezervni točak, ni dizalicu. Sve to ide u presu. Ova mera se naravno primenjuje samo u slučajevima drastičnog kršenja propisa, ali samo njeno postojanje je ozbiljna opomena vozačima", naglasio je Vujanić.

Novi nacrt Zakona o bezbednosti saobraćaja trebalo bi da bude završen do kraja godine.

Izvor: Rts.rs

Foto: YouTube screenshot



čitanja : 316



Komentari