
Evropska unija ima velike klimatske ciljeve, ali pitanje je u novonastaloj situaciji, ratom u Ukrajini, recesijom i privrednom neizvesnošću, kako će se taj smer odraziti na živote ljudi s prosečnim prihodima, onih koji u autosalone Bentleya, Ferrarija, Lamborghinija, pa čak i Mercedesa, BMW-a…, mogu da navrate samo da bi se divili njihovim automobilima. Sve dok njihovu fascinaciju ne prekine prodajni savetnik pitanjem: kako vam mogu pomoći?
Kako prenosi Revija HAK, na konferenciji CahngeNOW o tome je govorio Luca de Meo direktor Renaulta i jasno naglasio da strogi evropski propisi, Euro 7 norme, direktno utiču na cene automobila i to pogotovo na cene vozila koje su najbliže većini evropskih kupaca – male gradske automobile, kompakte…
– Izračunali smo šta bi Euro 7 značio za naš portfelj modela prema trenutno poznatim planovima…. Proizvodnja automobila bi koštala u proseku 1000 evra više i u Renaultovoj grupi imali bismo troškove oko milijardu evra. Zbog toga bi prosečno vozilo trebalo da poskupi 1000 evra i to za tri do četiri grama smanjenja emisija CO2 – objasnio je na konferencije Change Now Luca de Meo i dodao:
– Ne možete očekivati da ćete staru Nokiu s 12 tastera zameniti pametnim telefonom visoke tehnologije s 5G vezom i ekranom od milion piksela, a zatim je ponuditi jeftinije od starog mobilnog.
Tehnologije za smanjenje emisija su skupe i njihova ugradnja na motore ili izduvne sisteme bi značajno podigla cenu automobila. Euro 7 bi omogućio smanjenje emisije CO2 od 67% (u odnosu na 1990.) na automobilima 2030. godine, u poređenju sa 63% kada bi aktuelni Euro 6d ostao na snazi.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault