
Svetski bestseler iz Volkswagena slavi svoju desetu godišnjicu: modularna poprečna matrica (MQB). Od 2012. predstavlja zajedničku osnovu za razne modele. Više od 32 miliona vozila je proizvedeno na ovoj platformi u celoj Grupi. Marka Volkswagen do sada ima više od 20 miliona proizvedenih vozila – od malog Pola do SUV-a kao što su Atlas (SAD) i Teramont (Kina).
Istovremeno, filozofija modularne matrice je takođe prenesena u električni svet, s današnjim ID. modelima baziranim na MEB (modularnoj matrici električnog pogona). Sledeća generacija koristiće SSP platformu (Scalable Systems Platform) kao matricu električne tehnologije Grupe. Ona omogućava potpuno povezivanje vozila sa svojim ekosistemom i na taj način postavlja temelje za potpuno automatizovanu vožnju (Nivo 4), navodi Tportal.hr.
'Uvođenje MQB-a pre deset godina je bio ključni korak', kaže Ralf Brandstätter, glavni izvršni direktor Volkswagen putničkih automobila. 'MQB ne služi samo kao tehnološka matrica za naše modele motora s unutrašnjim sagorevanjem s poprečnim motorom, već je i okosnica naše ekonomske efikasnosti i otpornosti, budući da vozila bazirana na MQB-u daju značajan doprinos finansiranju budućih tema brenda ACCELERATE strategije, koje uključuju električnu mobilnost, digitalizaciju, nove poslovne modele i autonomnu vožnju.'
MQB platforma koju je razvio Volkswagen je debitovala s Golfom VII. Prvo serijsko vozilo je sišlo s proizvodne trake u Wolfsburgu u oktobru 2012. To je odmah pokazalo potencijal koji nudi nova modularna montažna matrica: sofisticirana tehnologija, mala težina i dinamičan dizajn – zahvaljujući malim prepustima karoserije. Prvi ikad MQB model u Volkswagen Grupi je bila treća generacija Audi A3 – lansirana na tržište nekoliko meseci pre Golfa. Modularna montažna matrica je omogućila standardizaciju proizvodnih procesa u svim područjima, što je rezultiralo većom fleksibilnošću i smanjenim troškovima razvoja, ne samo za marku Volkswagen, već i za celu Volkswagen Grupu. Moto je sledeći: nova raznolikost kroz inteligentno stvaranje sinergije.

MQB takođe znači značajnu ekonomiju razmera, zahvaljujući konceptu dela koji se prenosi i velikim količinama. Oni omogućavaju Volkswagenu da uvede inovativne tehnologije na tržište u segmentu volumena i tako dodatno demokratizuje napredak. Sofisticirane karakteristike, poput sistema pomoći vozaču, mogu se ponuditi u svim klasama vozila i zato mogu biti dostupne širokom rasponu kupaca. Ralf Brandstätter naglašava: 'Nastavićemo poboljšavati naše MQB modele tokom sledećih godina. Sledeća generacija napraviće još jedan korak napred u smislu inovacija. Novi Passat, Tiguan i Tayron postaviće nove standarde u pogledu kvaliteta, vrednosti, funkcija i digitalnog iskustva – savršeni MQB. Ovi Volkswagenovi bestseleri su baza za buduća ulaganja.'
MQB nudi visok stepen fleksibilnosti. Parametri kao što su trag, međuosovinsko rastoajnje, veličina točka ili položaj sedišta i upravljača mogu se individualno prilagoditi, zavisno od položaja i klasi vozila dotičnog modela, kako bi se ispunili zahtevi i želje tržišta i kupaca. Mnoge komponente karoserije su izrađene od čelika visoke i ultra-visoke čvrstoće i limova promenjive debljine. To je smanjilo težinu novopredstavljenih MQB modela u proseku za oko 50 kilograma u poređenju s njihovim prethodnicima. Smanjenje težine je u stvari bilo gotovo 100 kilograma za Golf VII - zavisno od specifikacije.
Položaj ugradnje motora je takođe standardizovan u modularnoj poprečnoj matrici. Nagnuti su unazad za 12 stepeni, s usisnom stranom napred i izduvnom stranom pozadi. Iz tog razloga, u TSI motorima serije EA 211 – koji su debitovali uz MQB, razvojni inženjeri su zarotirali glave cilindara za 180 stepeni u poređenju s prethodnim motorom EA 111.
Kada je reč o pogonskim agregatima, MQB se pokazuje kao izuzetno svestran i orijentisan na budućnost. Verzije s benzinskim (TSI), dizelskim (TDI) i prirodnim plinom (CNG) motorima su bile planirane u konceptu dizajna od samog početka, kao i blagi hibridni i plug-in hibridni pogoni. Golf VII je čak bio dostupan i kao potpuno električni e-Golf od 2013. do 2020.

Na nemačkom tržištu raspon snage MQB modela Grupe trenutno počinje od 48 kW (66 KS), a najsnažniji motor isporučuje 294 kW (400 KS).

Novi benzinski motori i jednako novi dizelski motori (EA 288) su dobili standardni interfejs za prenos snage. To im je omogućilo da se kombinuju s istim menjačima i istim pogonskim vratilima na prednjoj osovini. Kao rezultat toga, broj varijanti motora i menjača je gotovo prepolovljen. A u slučaju grejača i klima uređaja – velike komponente u prednjem delu vozila – broj različitih verzija je čak pao sa 102 na 28.
Volkswagen i robne marke Grupacije su u mogućnosti da brzo razviju svoje nove modele i varijante na fleksibilnoj osnovi MQB-a. Tokom godina, matrica se kontinuirano proširivala i usavršavala. Podeljen je na nekoliko raspona modela i evolucijskih faza – sadašnji Golf je najnoviji. Sva vozila bazirana na MQB-u se mogu standardizovati i efikasno proizvoditi u fabrikama globalne proizvodne mreže. Takođe postoje značajne prednosti za promenu modela. Kada je Volkswagenova fabrika u Wolfsburgu 2019. počela proizvodnju novog Golfa, još uvek je bilo moguće koristiti oko 80 posto postojećih instalacija u autolimarskoj radionici. MQB takođe omogućava izradu vozila s različitim međuosovinskim rastojanjem i širinama traga točkova ili modela različitih marki na istoj proizvodnoj liniji.
Izvor: Tportal.hr / Volkswagen
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen