
Jedan od najčešćih automobila na ovim prostorima 90-ih je svakako bio Škodin Favorit, koji je nudio dobar odnos cene i kvaliteta, uz dopadljiv dizajn.
Česi su u predstavnika C-segmenta polagali puno nade pa nije ni čudo da su tom prilikom reinkarnisali slavno ime Favorit po uzoru na luksuznu limuzinu koja se proizvodila od 1936. do 1941.

Za razliku od Škode 120 i 130, Favorit se bazirao na koncepciji s prednjim pogonom i motorom napred. Odluka o drastičnom zaokretu nije doneta preko noći. Mada predstavljen 1987., razvijao se još od početka 80-ih. Dizajn je poveren Nucciju Bertoneu, a on je osim petovratne verzije koja se prodavala osmislio trovratnu i coupe, koje nikad nisu ugledale svetlost dana.

Međunarodni mašinski sajam u Brnu je izabran kao mesto premijere, a Škoda Favorit je uskoro postala hit na tržištima u razvoju te je proizvođača iz Mlade Boleslave finansijski postavio na noge. Osim na području Balkana Favorit je bio izuzetno popularan u Argentini, Čileu, Kolumbiji, Ekvadoru, Peruu, Izraelu, Poljskoj i Rusiji.

Za pogon je izabran 1.3 litarski benzinac, koji je izveden iz jednolitarskog motora iz Škode 1000 MB, koji je zavisno od verzije razvijao od 54 do 68KS. Sasvim dovoljno za automobil mase 840 kg, a dobrom utisku je doprinosio i 5-stepeni menjač. U konstruisanje oslanjanja je bio uključen Porsche pa je Favorit nudio solidne vozne karakteristike. Tvrda plastika armature je bila otporna na habanje, a to su posebno cenili vlasnici karavanske varijante Forman, koja se dokazala kao izuzetan izvor za porodicu i biznis.
Proizvodnja od milion primeraka je veliko priznanje poslednjem modelu Škode, pre dolaska Volkswagen Grupe, pod čijom kapom je stvoren naslednik – Felicia.
Izvore: Autopress.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda