
Mitsubishijev ASX se na evropskom tržištu pojavio još 2010. godine (za to vreme je doživeo više restilizacija), ali u japanskoj kompaniji su konačno pripremili naslednika koji će premijeru imati sutra.
Ovo će međutim biti tek jedan od modela koji je Mitsubishi za evropsko tržište razvio u saradnji sa Renaultom (drugi novitet je inače novi Colt na bazi Renault Clia). Konkretno, novi ASX će se bazirati na CMF-B platformi i proizvodiće ga Renaultova fabrika u Valjadolidu u Španiji, a u prodaji na evropskom tržištu će se naći tokom proleća 2023.

Novi ASX će se delimično razlikovati od Captura, što znači da će i ovde biti primenjen Mitsubishijev karakteristični dizajnerski rečnik (pre svega što se tiče njegovog prednjeg dela).
Što se tiče palete verzija, novi ASX će se nuditi sa dva turbo benzinca, kao i sa Hybrid i Plug-in Hybrid opcijama.
Gama će izgledati ovako:
– 1.0 MPI-T: 3-cilindrični turbo benzinac sa 91KS, 6-stepeni manuelni menjač, emisija CO2: 132-136 g/km.
– 1.3 DI-T: 4-cilindrični turbo benzinac sa 140KS, 6-stepeni manuelni menjač, emisija CO2: 130-134 g/km odnosno 158KS uz 7-stepeni DCT menjač, emisija CO2: 131-137 g/km.
– Hybrid (HEV) 1.6: 1.6 benzinac i elektromotor sa ukupno 145KS, baterije 1.3 kWh, emisija CO2: 107-113 g/km.
– Plug-in Hybrid (PHEV) 1.6: 1.6 benzinac i dva elektomotora sa 160KS, baterije 10.5 kWh, emisija CO2: 30-31 g/km.
Ivan Mitić – Autoblog.rs