home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lamborghini Miura

Prvi automobili bili su crni, baš kao i kočije iz kojih su potekli. U sedamdesetim godinama prošlog veka automobili su odjednom postali veoma šareni i nakon toga autoindustrija se potpuno promenila. Danas dominiraju beli, sivi i crni automobili, ali na putevima ih ima u raznim bojama.

Boja prvih automobila je bila nezanimljiva. To su u stvari bile motoriziovane konjske zaprege i zato su bili u boji drveta ili crnoj. Ideja o različitim bojama automobila, prema švajcarskim novinama Blick.ch, došla je tek kada su organizovane prve auto trke. Poljsko-američki grof Eliot Morris Zborowski je navodno prvi došao na ideju oslikavanja automobila prema kodu boje koji je dodeljen zemlji porekla vozača. To je trebalo da omogući gledaocima da lakše razlikuju ko je na kojem mestu tokom trke, piše Revija HAK.

Različite boje su prvi put korišćene tokom Gordon Bennett Cupa 1900. godine, koji je započeo u Parizu, a završio u Lionu. Plava boja je bila za Francusku, bela za Nemačku, žuta za Belgiju, a crvena je bila rezervisana za SAD. Kasnije je crvena boja otišla u Italiju. U početku su britanski automobili bili svetlozeleni. Tek je tokom godina ovo postalo tamnija British Racing Green.

Serijski automobili su dugo bili dosadni, sivi i crni. Tek nakon Drugog svetskog rata, kada su proizvođači automobila smatrali potrebnim rešiti se – i vizuelno – depresije posleratnog perioda, paleta boja je počela da se intenzivnije koristi. Lamborghini je bio temelj tog preokreta. Kada je predstavljen sportski automobil Miura, bogati kupci mogli su da biraju između do tada neviđenog broja od 86 različitih boja karoserije.

Lamborghini Miura

Šarenilo boja je pokrenuto u vreme hipi pokreta, krajem šezdesetih. Taj trend se nastavio 1970-ih sa svetlozelenim Porscheima, narandžastim Opel Asconama i svetloplavim Ford Caprijima. Zatim su osamdesetih zagospodarile plava i crvena. U devedesetim kupci su opet želeli mirnije boje: najpopularnije su bile srebrna i siva. Čini se da su poslednjih godina automobili ponovo postali šareniji. Na primer, Bentley se ponosi time što izlazi u susret kupcima koji samo treba da donesu uzorak željene boje.

Sada kad je privreda počela da se hladi, pitanje je da li će se taj trend nastaviti. Koliko god voleli žive boje, uvek ćete lakše prodati sivi ili crni automobil – i postići bolju cenu.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lamborghini



čitanja : 621



Komentari