
Autoindustrija se menja svakodnevno, a često smo pisali o strahu evropskih proizvođača od kineskih proizvođača automobila. Radna snaga je tamo jeftinija, troškovi proizvodnje su niži, sirovine su povoljnije, a sve to rezultira jeftinijim vozilima.
Kineski proizvođači automobila bi trebalo da podležu istim tarifama kada izvoze svoje automobile u Evropu kao i evropski brendovi kada izvoze svoje automobile u Kinu, rekao je direktor automobilskog koncerna Stellantis Carlos Tavares. Prvi čovek koncerna u kojem su Peugeot, Fiat, Jeep…, rekao je da kineski brendovi moraju da plaćaju carine od 10 posto za uvoz automobila u Evropsku uniju, dok evropski proizvođači automobila plaćaju carine između 15 posto i 25 posto za uvoz automobila proizvedenih u Evropi u Kinu, piše Revija HAK.
Kineski brendovi kao što su Nio, BYD, MG i Great Wall su sve više prisutni u Evropi sa svojim konkurentnim električnim vozilima. Kineski brendovi čine 5 posto evropskog tržišta električnih vozila, navodi se u izveštaju koji je objavila ekološka lobistička grupa Transport & Environment.
Tavares tvrdi da je nepoznato da li su kineski proizvođači postavili niže cene svojih proizvoda s ciljem da zagospodare tržištem i da kasnije koriguju cene, odnosno da ih povise…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / MG