
Francuski proizvođač automobila Renault je saopštio da je u trećem tromesečju imao snažan rast prihoda zahvaljujući podignutim cenama koje su nadoknadile manji broj prodatih vozila (minus 2,4 odsto).
Kada se prilagodi za prodaju bivšeg ruskog poslovanja Avtovaz, ukupni prihod grupe je porastao u periodu od jula do septembra za 20,5 posto, na 9,8 milijardi evra.
Globalni proizvođači automobila muku muče s manjkom poluprovodnika, ogromnim troškovima energije, uskim grlima u lancima snabdevanja i naznakama recesije u Evropi.
Renault se među prvima okrenuo proizvodnji električnih vozila i nastoji da se repozicionira kao proizvođač skupljih modela, poput Megana E-Tech i Australa, i istovremeno sačuva bazu kupaca cenovno povoljnijih vozila.
Kompanija ulazi u poslednje ovogodišnje tromesečje u znaku velikih izazova, završavajući planove o odvajanju odeljenja za vozila s termalnim motorima od onog za električna vozila i pregovarajući s japanskim Nissanom o izmenama strateškog partnerstva. Renault je Nissanov najveći deoničar, s vlasničkim udelom od 43 posto. Nissan s druge poseduje 15 posto udela u Renaultu.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault