
Borgward je proglasio bankrot nakon što su poslednji pokušaji da se spasi kompanija propali.
Istorijski nemački brend je 2024. godine oživeo Foton (filijala kamiona kompanije BAIC u kineskom državnom vlasništvu), a 2019. je prodat Ucaru, kineskoj kompaniji za mobilnost.
Presuda o bankrotu, koju je doneo sud u Pekingu, stavlja tačku na dugoročne planove da se Borgward, nekada treći najveći proizvođač automobila u Nemačkoj, ponovo uspostavi pod kineskim vlasništvom.
U saopštenju nakon presude, Foton je rekao da Borgward traži sudsko odobrenje za likvidaciju svoje imovine.
Izveštaji kineskih medija procenjuju da Borgwardova neizmirena dugovanja poveriocima iznose više od 5,33 milijarde jena (618 miliona funti). Foton i dalje drži manjinski udeo u kompaniji koja je u stečaju, koju Ucar kontroliše sa 67 odsto.

Sa sedištem u Štutgartu, Nemačka, ali sa inženjeringom, proizvodnjom i prodajnim operacijama koje se odvijaju u Kini, Borgward je između 2015. i 2019. lansirao četiri SUV-a: BX3, BX5, BX6 i BX7. Prodavali su se na odabranim tržištima, uključujući Kinu, Maleziju, Nepal i neke evropske zemlje.
U 2018, Borgward je najavio planove za početak prodaje u Velikoj Britaniji i Irskoj preko uvoznika International Motors.
Pošto je dostigao vrhunac od oko 55.000 jedinica u 2019. godini, Borgwardova prodaja i isporuke su opali nakon što je prodat Ucaru, delimično zahvaljujući posledicama pandemije Covida. U 2020. godini kompanija je prodala 8703 automobila, a sredinom 2021. proizvodnja je zaustavljena zbog sudskih naloga i nastojanja poverilaca da traže naplatu neizmirenih dugova.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs