
Nissan je saopštio svoje poslovne rezultate za 2022. godinu, pri čemu se ističe globalni pad prodaje od 20,7 odsto.
Tačnije, u 2022. godini Nissan je širom sveta plasirao skoro 3,23 miliona vozila u odnosu na 4,06 miliona u 2021.
Prodaja u Japanu je pala samo za 0,5 odsto. Međutim, plasman u SAD je manji za čak 25,4 odsto i 23,8 odsto u Severnoj Americi u celini.
U Evropi je zabeležen pad od 23,1 odsto, a u Kini 22,1 odsto.
SUV Rogue je bio Nissanov bestseler u SAD, ali 186.480 primeraka u 2022. predstavlja 34,7 odsto manje u odnosu na 285.602 primerka u 2021. godini.
Nissan je takođe proizveo i manje vozila širom sveta u 2022. Japanska kompanija navodi da je prošle godine proizvela oko 3,25 miliona automobila, što je za 9,4 odsto manje u odnosu na 2021. Fabrike u Japanu su proizvele 12,6 odsto više vozila, ali one u drugim delovima sveta su imale pad od 12,9 odsto.
Nissan u saopštenju između ostalog napominje da će uskoro revidirati svoju paletu pikapa u SAD. Veliki Titan odlazi, verovatno pre kraja godine, a u strategiji proizvoda nema zamene. Pored toga, kompanija istražuje da li da napravi električni kamionet srednje veličine.
Kompanija je 2022. godine uzela zajam u iznosu od oko 1,44 milijarde dolara za finansiranje „ulaganja u mobilnost bez emisija“. Projekti uključuju čistu proizvodnju, razvoj baterija, tehnologiju autonomne vožnje, punjenje, nova vozila i drugo.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs