
Kompanija Jaguar Land Rover (JLR) trenutno ima oko 214.000 porudžbina, od čega je oko četvrtina za Land Rover Defender.
Novi Defender je kupcima na raspolaganju u verzijama 90, 110 i 130, a proizvodi se u fabrici u Nitri, Slovačka. Da bi zadovoljio potražnju, JLR je sada dodao i treću smenu u toj fabrici.
JLR takođe navodi da je Defender bio najpopularnije vozilo kompanije u poslednjih sedam kvartala.
Kako se napominje u vesti, uska grla u snabdevanju ometaju JLR-ove svakodnevne operacije. JLR je dao prednost vozilima sa većim profitnim maržama, zbog čega proizvodnja u slovačkoj fabrici nije pogođena.
Jaguar Land Rover je inače u 2022. godini prodao ukupno 330.781 automobil.
Kupcima su posebno zanimljivi Range Rover, Range Rover Sport i Land Rover Defender. Novi Defender je recimo zabeležio 66.805 prodatih jedinica, ali je Discovery prodat u samo 10.747 primeraka.
Što se budućih planova tiče, Defender će za nekoliko godina dobiti potpuno električnu verziju.
Tačnije, stižu potpuno električne varijante 90, 110 i 130, i to kao deo osvežene Defender linije 2025. godine, s tim što će automobili stići do kupaca 2026.
Ovaj potez će verovatno značiti promenu platforme, sa aktuelne D7 Premium Lightweight Architecture na Land Roverovu naprednu MLA Flex platformu.
MLA može da podrži potpuno električne pogonske agregate kao i motore sa unutrašnjim sagorevanjem, i već je osnova novih modela Range Rover i Range Rover Sport, sa potpuno električnim verzijama tih automobila koje će se pojaviti 2024.
Promena platforme će doći u vreme kada Defender treba da se osveži na sredini životnog ciklusa, ali se ne očekuju neke velike promene u izgledu automobila, uprkos promeni u arhitekturi.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs