
Kako pišu američki mediji, BMW pokreće opoziv samo mesec dana nakon što je inženjerski i razvojni test novog modela vozila otkrio problem sa određenim vazdušnim jastucima koji su takođe korišćeni u potpuno električnom iX, kao i X1.
BMW je prvi put postao svestan problema u januaru kada su njegovi inženjeri primetili da se vazdušni jastuk na neimenovanom „novom modelu vozila“ neobično aktivirao. Zato je kompanija pokrenula istragu o ovom pitanju. Utvrđeno je da, iako se vazdušni jastuk čudno aktivirao, i dalje je u skladu sa bezbednosnim propisima SAD. Međutim, kompanija je nastavila da istražuje, sprovodeći testove kako bi došla do srži problema, i otkrila da novo vozilo deli vazdušni jastuk sa određenim verzijama modela iX i X1 iz modelskih godina 2022-2023.
Nakon analize vazdušnih jastuka, otkriveno je da u retkim slučajevima, anomalija proizvodnog procesa može uticati na vazdušnoi jastuk. Kod vozila pogođenih ovom anomalijom putanja aktiviranja vazdušnog jastuka bi mogla da odstupi, što bi moglo da ga učini manje efikasnim.
Zato je BMW odlučio da pokrene kampanju opoziva za modele X1 xDrive28i 2022-2023 proizvedene između 2. avgusta 2022. i 1. februara 2023., kao i modele iX xDrive40, xDrive50 i iX M60 2022-2023 napravljene između 14. oktobra 2021. i 1. februara 2023. godine.

BMW je u kampanju uključio 6.339 X1 i 9.464 primeraka modela iX, što čini ukupno 15.803 vozila. Proizvođač automobila kaže da nije dobio nikakve izveštaje o povredama, smrtima ili nesrećama u vezi sa ovim problemom.
BMW će početi da kontaktira kupce 7. aprila kako bi dovezli svoje vozilo na popravku koja će biti obavljena besplatno.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs