home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Reč je o automobilu proizvedenom 1992. godine za DTM šampionat, koji je u sjajnom stanju.

Trkačka priča modela Mercedes 190 E počinje ranih osamdesetih u Grupi B, gde je nemačka kompanija planirala da ga koristi. Kada je to postalo preopasno, zbog čega je FIA ukinula kategoriju, Mercedes je takođe okončao svoje motosport ambicije u slučaju ovog automobila.

Međutim, iako je projekat zvanično ukinut, grupa inženjera je nastavila da razvija trkačku verziju automobila, navodi Klix. Dozvoljeno im je da rade na projektu pod krinkom rada na verziji visokih performansi modela 190 E namenjenoj drumu, koja je kasnije korišćena u jednokratnoj promociji i to na trci Nurburgring Race of Champions koju je osvojio tada mladi Ayrton Senna.

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Automobil se prodavao dobro da bi se zadovoljili homologacijski propisi za FIA Grupu 1, a 2,3 litarska verzija s Cosworthovim motorom na kojoj su Mercedesovi inženjeri i dalje tiho radili završila je u rukama AMG-a koji je u to još uvek bio odvojen.

Do 1986. godine je model 190 E bio opasan igrač u DTM-u, a u međuvremenu je oslabio Mercedesov stav da se fokusira na trke. Međutim, nešto kasnije se pokazalo da 2,3 litarski motor nema dovoljno snage, konkurencija ga je nadmašila, pa je Mercedes zatražio od Coswortha 2,5 litarski motor koji je iznedrio Evolution I, a zatim i Evolution II.

Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II

Taj 2,5 litarski četvorocilindrični motor se nalazi u modelu AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II ponuđenom na prodaju, a razvija 368 KS i 300 Nm obrtnog momenta. Bilo je to značajno povećanje snage u odnosu na Evolution I, ali pravi trik Evolutiona II su bila "divlja" aerodinamička poboljšanja. Toliko su bila eksptremna da su iz BMW-a rekli da su "zakoni aerodinamike različiti u Minhenu i Štutgartu".

"Ako to zadnje krilo funkcioniše, moraćemo da redizajniramo naš vazdušni tunel", poručili su iz BMW-a.

I zaista, BMW je redizajnirao svoj vazdušni tunel, a model 190 E 2.5-16 Evolution II je osvojio svoju prvu titulu 1992. godine u rukama Klausa Ludwiga. Ovaj automobil je vozio Bernd Schneider, koji je takođe vozio Formulu 1 i Le Man, završio je treći te godine, a zatim i 1993. godine.

Automobil će biti prodat na aukciji kuće RM Sotheby's, koja je zakazana za 20. maj.

Izvor: Klix.ba / Carscoops.com

Foto: RM Sotheby's



čitanja : 863



Komentari