
Nemački proizvođač
automobila Folksvagen (VW) planira da ulaže u rudnike kako bi smanjio troškove
baterijskih ćelija, pokrio polovinu svojih potreba i prodavao ih drugim
kompanijama, rekao je član uprave zadužen za tehnologiju.
Strategija VW je u skladu sa širim trendom među proizvođačima automobila koji žele veću kontrolu nad delovima lanaca snabdevanja, od proizvodnje energije do vađenja sirovina, kako bi obezbedili resurse neophodne za elektrifikaciju.
Najveći evropski proizvođač automobila priželjkuje da njegov ogranak za baterije PowerCO postane globalni dobavljač baterija, a cilj mu je i da pokrije polovinu vlastitih potreba pogonima smeštenima uglavnom u Evropi i Severnoj Americi, rekao je Tomas Šmal za Rojters.
„Kapaciteti vađenja ruda su usko grlo za sirovine i zato moramo da direktno ulažemo u rudnike“, rekao je on.
Proizvođač automobila je sklopio partnerstvo o snabdevanju s rudarskim kompanijama u Kanadi, gde će izgraditi svoju prvu severnoameričku fabriku.
Šmal nije želo da keže koje još lokacije razmatraju ni kada bi VW mogao direktno da ulaže u rudnike, prenosi Aljazeera Balkan.
Nabavka baterija po razumnoj ceni je izazov za proizvođače automobila poput VW-a, Tesle i Stelantisa koji žele da proizvode cenovno pristupačnija električna vozila.
Više ulaganja u proizvodnju baterija od VW je obećao samo Tesla, pokazala je Rojtersova analiza, iako se čak i on muči s povećanjem proizvodnje i angažuje azijske dobavljače da mu pomognu.
Izvor: Hina / Capital.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen