
Pregovarači Saveta EU-a i Evropskog parlamenta postigli su u utorak privremeni politički dogovor koji predviđa povećanje broja javno dostupnih mesta za punjenje električnom energijom i stanica za snabdevanje vodonikom kako bi korisnici vozila s nultom emisijom mogli da bezbrižnije putuju širom Unije.
Privremeni politički dogovor sada treba da potvrdi svaka od dve zakonodavne institucije Savet i Evropski parlament da bi postao zakon.
“Dogovor šalje jasan signal građanima da će infrastruktura za punjenje alternativnim gorivima i električnom energijom biti postavljena širom EU-a”, izjavio je Andreas Carlson, švedski ministar infrastrukture i stanovanja, čija zemlja predsedava Savetom EU-a.
“To znači da će više punionica biti dostupno na ulicama u urbanim područjima, kao i duž autoputeva. Građani više neće imati razloga da se boje da li će pronaći stanicu za punjenje električnom energijom ili vodonikom za svoj električni automobil ili automobil na gorive ćelije”, dodao je Carlson.
Prema novoj uredbi o uvođenju infrastrukture za alternativna goriva (AFIR), od 2025. nadalje svakih 60 km duž transevropske saobraćajne mreže (TEN-T) moraju da se postave stanice za brzo punjenje snage najmanje 150 kW. Stanice za punjenje namenjene teškim vozilima minimalne izlazne snage od 350 kW treba uvesti na svakih 60 km duž osnovne mreže TEN-T i svakih 100 km u većoj sveobuhvatnoj mreži TEN-T od 2025., a potpunu pokrivenost mreže treba postići do 2030. Osim toga, stanice za punjenje moraju da budu postavljene na sigurnim i zaštićenim mestima za punjenje preko noći i u gradskim sredinama za dostavna vozila.
Infrastruktura za snabdevanje vodonikom koja može da snabdeva i automobile i kamione mora da se od 2030. uvede u svim gradskim sredinama i svakih 200 km uzduž osnovne mreže TEN-T, čime se obezbeđuje mreža koja je dovoljno gusta da se vozilima na vodonik omogući putovanje preko celog EU-a.
Operateri stanica za punjenje električnom energijom i vodonikom moraju da obezbede potpunu transparentnost cena, ponude praktičan način plaćanja kao što je debitna ili kreditna kartica, a relevantne podatke, kao što je onaj o lokaciji, da objavljuju elektronskim putem, čime se obezbeđuje potpuna informisanost potrošača.
Dogovor je pozdravila i Evropska komisija koja ističe da će on omogućiti prelazak na saobraćaj s nultom stopom emisija i doprineti cilju smanjenja neto emisija za najmanje 55 posto do 2030.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault