home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi fabrika

Tržište automobila prolazi tekstonske promene. To postaje jasno i kada se pogleda klasična proizvodnja vozila, što se može videti iz brojki industrijske informacijske službe Marklines. Njih je interpretirao Handelsblatt i poslao jasno upozorenje Nemačkoj.

Kako navodi Revija HAK, u Nemačkoj je 2012. proizvedeno 5,6 miliona putničkih automobila i kombija, ali 2022. proizvedeno je samo 3,6 miliona. To što su korporacije poput VW-a, Mercedesa i BMW-a ipak ostvarile rekordnu dobit (ukupno 49,2 milijarde evra) zahvaljuje se ekspanziji inostrane proizvodnje. Predvodnici industrije su proizveli više od deset miliona vozila izvan Nemačke 2022. godine. Visoke cene energije, troškovi plata i porezi garantuju da će ovaj trend verovatno nastaviti da se intenzivira i nakon pandemije koronavirusa.

BMW fabrika

Tome se dodaje sve veća važnost električnih automobila. VW proizvodi u Španiji, Mercedes u Kini i Poljskoj.

CAR Center Automotive Research je izračunao da cena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove plate, iznosi 59 evra u nemačkoj automobilskoj industriji i 28 evra u Španiji. U Mađarskoj i Poljskoj samo 13. Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA) smatra hitno potrebnom ofanzivu za Nemačku kao industrijsko mesto. U suprotnom, Nemačkoj preti da sklizne u beznačajnost u globalnom poređenju. To se već dogodilo na polju malih automobila zbog visokih troškova.

Mercedes fabrika

Na polju malih automobila i velikih kombija je zabeležen pad od gotovo 90 posto od 2012. godine. Zahvaljujući poboljšanom snabdevanju čipovima, proizvodnja vozila bi trebalo da se ponovo poveća ove godine. Međutim, u Nemačkoj neće biti povratka na brojke iz prošle decenije.

VW fabrika

Zabrinutost radničkih saveta u industriji je posebno velika. Za električne automobile je potrebno znatno manje delova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su ugrožena radna mesta posebno kod dobavljača automobilske industrije.

U Nemačkoj su se BMW i Mercedes fokusirali na proizvodnju luksuznih automobila kao što su Serija 7 i S klasa. Ostali dolaze iz inostranstva. Mnogi dobavljači u autoindustriji nemaju mogućnost prebacivanja na druge lokacije te gube ključne poslove i radna mesta.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi / BMW / Mercedes / Volkswagen



čitanja : 10087



Komentari