
Na nemačkom tržištu automobila samo je 30 modela koji koštaju manje od 20.000 evra. Jeftini novi automobili izumiru.
– U poređenju s prolećem 2022., broj modela s početnom cenom manjom od 20.000 evra je pao s 45 na samo 30 – prema analizi tržišta časopisa Auto Straßenverkehr. Broj dostupnih varijanti modela je takođe naglo pao. Među jeftinijim automobilima su uglavnom mikro automobili, koje teško možemo nazvati porodičnim vozilima.
Na primer, u najjeftinijoj varijanti, Volkswagen Polo sada košta 20.830 evra. VW nije usamljen u svojoj cenovnoj politici. Konkurenti VW Pola – Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris sada koštaju više od 20.000 evra u osnovnoj verziji, navodi Revija HAK.
Razlozi poskupljenja su višestruki. Novi standardi emisija i sve veći broj obaveznih sistema aktivne bezbednosti koje nalaže EU potiskuju pristupačne male i kompaktne automobile s tržišta. Uz to, tu su i povećane cene materijala, energije i sirovina koje proizvođači automobila prebacuju na svoje kupce. Rekordne cene novih benzinskih i dizelskih automobila takođe moraju da pokriju troškove razvoja novih električnih automobila. Suština je da će to uskoro stvoriti cenovni paritet između električnih i benzinaca i dizelaša, koji su tržišni stručnjaci uvek predviđali, ali ne zato što električni automobili postaju jeftiniji, već zato što raste cena dizelaša i benzinaca.
Još na sreću ima automobila s cenom ispod 20.000 evra, poput Dacie Sandero koja je najjeftiniji automobil u Nemačkoj i trenutno košta 11.300 evra u osnovnoj verziji.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen