home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cold Cut Systems

Gašenje električnih automobila je mukotrpan posao. Oni se neće zapaliti češće od, primera radi, dizelaša ili benzinaca, ali kada do toga dođe, vatrogascima nije lako. Potrebno je potrošiti velike količine vode.

Tehnologija vodenog mlaza švedske firme Cold Cut Systems bi mogla da donese velike promene. Sistem je uspešno testirala Švedske agencija za civilne slučajeve (SCCA).

Litijum-jonske baterije gore velikim intenzitetom, ispuštajući otrovne gasove. Za gašenje električnog vozila je potrebno oko 150.000 litara vode, a za gašenje benzinaca i dizelaša oko 4000 litara, navodi Revija HAK.

Sistem ColdCut Cobra direktno napada vatru, koristeći vodeni mlaz od 300 bara (čak 140 puta više od pritiska u gumama) i abrazivni materijal koji može da preseče pod vozila i kućište baterije od titanijuma. Na taj način vatrogasci mogu da direktno poplave zapaljene ćelije, a testovi SCCA pokazuju da je sistem toliko efikasan da je potrebno samo 750 litara vode da se ugasi baterija automobila u manje od 10 minuta.

Sistem ColdCut je prvobitno lansiran 1997. kao sredstvo za sigurno sečenje metala u eksplozivnim okruženjima kao što su rafinerije nafte, ali su ubrzo počele da ga koriste vatrogasne ekipe u fabrikama papira, rudnicima uglna i hemijskim postrojenjima.

Sistem koristi Toyotu Hilux, ali s novom šasijom. Pogon 6×6 nudi 3000 kg nosivosti – gotovo trostruko više od standardnog kapaciteta 4×4 Hiluxa. Prtljažni prostor je takođe produžen za 1230 mm.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Cold Cut Systems



čitanja : 596



Komentari