
Porsche AG je u prvom kvartalu zabeležio rast profita, uprkos usporavanju globalne ekonomije. Operativni profit nemačke marke je porastao na 1,84 milijarde evra, dok je prihod porastao na 10,1 milijardu evra u prvom kvartalu (oko 25 odsto više nego prošle godine).
Proizvođači kao što su Porsche, Mercedes-Benz AG i BMW AG su se pokazali kao manje izloženi ublažavanju globalne potražnje i inflacije koja pogađa kupce. Ipak, ekonomska neizvesnost opterećuje industriju.
Porsche planira da poveća cene za 4 do 8 odsto u drugoj polovini godine za nove modele u SAD i Evropi, rekao je glavni finansijski direktor Luc Meške u razgovoru sa novinarima. On je dodao da kompanija očekuje da će osnovne cene za njena električna vozila biti 10 do 15 odsto više od odgovarajućih modela motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Porsche je ponovio svoje smernice za 2023. da će marže ostati u rasponu od 17 do 19 odsto.
Ipak, za proizvođače luksuznih automobila poput Porschea, analitičari gledaju da li mogu više da podignu cene kako bi nadoknadili veće ulazne troškove.
„Njihova ključna teza o Porscheu je da mogu da poguraju cene u ovom okruženju“, rekao je analitičar Bernsteina Daniel Roeska. "Ako se to ne dešava, to je briga."
Nemačka kompanija inače planira potpuno električni SUV visokih performansi iznad modela Cayenne, planiranog za 2026. godinu, kao deo plana za povećanje operativne marže na više od 20%.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs