
Izvršni direktor Forda Džim Farli je za medije potvrdio da će ta kompanija napraviti električni SUV sa sedam sedišta, dok pokušava da se diferencira na tržištu električnih vozila.
Ford je objavio gubitke od 700 miliona dolara za svoju električnu diviziju Model E u prvom kvartalu ove godine zbog usporavanja prodaje Mustanga Mach-E. Gubici su veći u odnosu na 400 miliona dolara zabeleženih u istom periodu prošle godine.
„Mogli smo da vidimo višak kapaciteta u segmentu električnih vozila sa dva reda pre mnogo godina“, rekao je Farli analitičarima o rezultatima kompanije za prvi kvartal, misleći na tržište električnih SUV vozila sa pet sedišta, kojim dominira Tesla Model Y.
Ford predviđa da će 2025. godine biti u prodaji 45 električnih SUV-ova sa pet sedišta u segmentima kompaktnih i srednjih veličina.
„Za razliku od krosovera sa dva reda sedišta za koje verujemo da će biti veoma zasićeno tržište, verujemo da se divizija Model E može veoma razlikovati na tržištima na kojima dobro poznajemo kupca“, rekao je Farli, u vezi sa SUV-ovima sa sedam sedišta.
Ford želi da privuče nove kupce na isti način kao sa električnim modelima Mustang Mach-E i F-150 Lightning (na slici).
„Mnogo novih klijenata je kupilo je F-150 Lightning, a nikada ranije nisu posedovali kamionet. I to nameravamo da uradimo sa krosoverom sa tri reda sedišta i sa gomilom EV Pro vozila“, rekao je on, misleći na sedmosede kao i na nova električna komercijalna vozila.
Ford će više detalja otkriti krajem meseca na posebnom danu za investitore koji se fokusira na proizvode, rekao je Farli.
Ford je smanjio američku cenu za Mustang Mach-E, direktnog rivala Teslinom Modelu Y, za do 3700 dolara kao deo uvođenja jeftinijih LFP baterija. Mach-E sa LFP opcijom će doći u Evropu kasnije ove godine, rekao je portparol Forda za britanski Autocar, ne navodeći međutim tačan datum.
Prodaja Fordovih električnih vozila, uključujući Mach-E, pala je na samo 12.000 jedinica u prva tri meseca ove godine, pokazuju Fordovi podaci. Kompanija je pripisala pad nedavnom remontu kompanije Cuautitlan u Meksiku, fabrike u kojoj se proizvodi Mach-E, sa namerom da poveća proizvodnju automobila.
Fordovi gubici u diviziji Model E su nadoknađeni profitom u Ford Blue diviziji automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i Ford Pro komercijalnoj diviziji. Sve u svemu, Ford je ostvario profit od 1,8 milijardi dolara za prva tri meseca ove godine.
Ford predviđa da će ove godine izgubiti 3 milijarde dolara na električnim vozilima jer ulaže u drugu generaciju vozila. Ford je rekao da će njegova električna vozila dostići profitnu maržu od 8% do 2026. godine jer vozila druge generacije isporučuju bolju strukturu troškova.
„Preradili smo sve naše platforme, potpuno promenili inženjering“, rekao je Farli investitorima u martu. Farli je takođe naveo da Ford planira da njegova električna vozila prve generacije budu profitabilna do kraja 2024.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs