
Maserati je potvrdio da će Trofeo varijante modela Levante, Ghibli i Quattroporte prestati da se proizvode krajem 2023. godine, zajedno sa V8 pogonskim sklopom.
Modeli će doduše i dalje biti dostupni za kupovinu do 2024. godine, bar dok traju preostale zalihe i pre nego što V8 ustupi mesto Nettuno V6 i Folgore EV ponudi u budućoj liniji.
Maseratijeva odluka da se oprosti od svojih modela sa V8 motorom je značajna, s obzirom na proizvodnju od preko 100.000 jedinica od 1959. godine.
Trenutna iteracija twin-turbo 3,8-litarskog V8 motora biće poslednje poglavlje u njegovoj liniji pošto je Ferrari prestao da ga isporučuje Maseratiju.
U svom najnovijem obliku, motor proizvodi 427 kW/580 KS i 730 Nm obrtnog momenta kod modela Levante, Ghibli i Quattroporte Trofeo koji je debitovao 2020.
Kao ispraćaj V8 motora, Maserati će lansirati specijalna izdanja Ghibli 334 Ultima i Levante V8 Ultima na Goodwood festivalu brzine. Detalji o tim modelima nisu saopšteni, ali se pretpostavlja da će imati posebne detalje u znak sećanja na predstojeći prestanak proizvodnje V8 motora.
Vest o kraju V8 motora je saopštena tokom petog Motor Valley Festivala koji se održava u Modeni između 11. i 14. maja. Tokom događaja, Maserati prikazuje Zeda izdanja Levante, Ghibli i Quattroporte (na slikama).

Specijalni modeli su kreirani da „slave V8”, odražavajući plavo/sivo/belu livreju unikatnog Maseratija GranTurismo Zeda iz 2019.

Na osnovu nedavnih izveštaja, Maseratijevi budući modeli su spremni za značajnu transformaciju. Sledeća generacija modela Quattroporte i Levante, koji bi trebalo da se pojave 2024. i 2025. godine, imaće električni pogon, ostavljajući u potpunosti motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, Maserati će nastaviti da zadovoljava želje entuzijasta. GranTurismo, Grecale i MC20 će i dalje nuditi niz verzija pokretanih Nettuno V6 motorom.

Maserati se inače obavezao da će do 2025. godine uvesti potpuno električne verzije u celom svom asortimanu, pre nego što u potpunosti obustavi proizvodnju vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kako bi postao samo EV brend do 2030. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs