
Ljudi i firme koji donose odluku o kupovini električnog automobila, uzimaju u obzir njegovu nabavnu cenu i potrošnju u vožnji. Međutim, tu su i skriveni troškovi kada auto miruje. Istraživanje koje je sproveo belgijski energetski start-ap Re.alto je pokazalo da troškovi mogu da iznose i do 600 evra na godišnjem nivou, ako se uzmu u obzir belgijske cene električne energije.
Re.alto je start-ap koji se oslanja na razmenu energetskih podataka. Ova firma ima ugovor s nekoliko proizvođača automobila za obradu podataka iz električnih automobila, navodi Revija HAK.
– Upravitelji voznih parkova su nam rekli da procenjena potrošnja često ne odgovara stvarnoj potrošnji. Ovo zapažanje nas je podstaklo da dublje analiziramo potrošnju – rekao je Dieter Jong iz Re.alta.
Dieter Jong i njegov tim su otkrili da je dodatna potrošnja električne energije nastala zbog potrošnje tokom mirovanja u tzv. Sleep modu. Gubitak se pokazao većim nego što se pretpostavljalo.
– Automobili koji celi dan miruju troše, zavisno od modela, oko 3 kWh dnevno. To odgovara ukupnoj vrednosti od 1000 kWh godišnje, piše Monenergie.be.
Električni automobili neprestano prenose podatke u korisničku aplikaciju: temperaturu, status baterije… Međutim, električni automobili su optimizovani za vožnju, a ne za prenos podataka. Ovaj proces troši puno više energije nego što troši pametni telefon.
Jedino rešenje za vlasnike je postaviti automobil u Sleep način rada. Trenutno, većina vozača preferira Standby mod jer su tako povezani s aplikacijom.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Opel