home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Škoda fabrika

Volkswagenova Škoda Auto planira da poveća proizvodnju na nivo pre pandemije u naredne dve do tri godine, jer iz najveće češke proizvodna kompanije smatraju da su poteškoće u snabdevanju čipovima ostale iza automobilske industrije.

Globalna situacija sa poluprovodnicima „postaje mnogo bolja“, rekao je glavni izvršni direktor ove auto-kompanije Klaus Zelmer (Klaus Zellmer) u intervjuu za Bloomberg.

U kombinaciji sa rastućom prodajom u Evropi i ekspanzijom u Aziji, Volkswagenova jedinica nastoji da postepeno poveća godišnje isporuke na najmanje milion automobila, sa 731.300 prošle godine.

Zelmerov optimizam je dobar za češku ekonomiju, kojom dominira automobilska industrija i koja izlazi iz blage recesije koja je uglavnom bila podstaknuta nedostatkom uvezene elektronike i materijala. Nakon što je proizvodnja u Škodi skočila za 13 odsto u prvom kvartalu u odnosu na godinu dana ranije, najveći izvoznik u zemlji predviđa da će problemi u lancu snabdevanja nastaviti da se ublažavaju u narednim mesecima.

„Očekujemo stabilnije snabdevanje poluprovodnicima u drugoj polovini ove godine, što će nam dati šansu da u potpunosti iskoristimo naše proizvodne kapacitete“, rekao je Zellmer, koji je prošlog leta postao izvršni direktor kompanije, i dodao da je „milion automobila godišnje broj na koji želimo da se vratimo u naredne dve do tri godine“.

Osim širenja na nova tržišta, 128-godišnji brend planira da uloži 5,6 milijardi evra (8,1 milijardu dolara) do 2027. godine u prelazak na električna vozila uoči zabrane prodaje motora sa unutrašnjim sagorevanjem od strane Evropske unije nakon 2035. godine.

Vlada u Pragu je takođe lobira za VW da locira novu evropsku fabriku akumulatora u Češkoj, nadajući se da bi to moglo da podstakne lokalnu ekonomiju i da smanji zavisnost proizvođača automobila od uvoza iz Azije.

Izvor: Biznis.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Škoda



čitanja : 521



Komentari