
Britanski mediji pišu da će Nissanova fabrika u Sanderlendu 2026. godine početi da proizvodi naslednika električnog Leafa.
Sem toga, „ogromna većina“ automobila koje će Nissan tamo proizvoditi biće potpuno električni do 2028. godine, navodi kompanija u podnesku vladinom komitetu za proizvodnju baterija u Velikoj Britaniji.
Nissan je prvi put najavio novi električni krosover koji će zameniti Leaf još 2021. godine, ali do sada nije dao konačan datum proizvodnje.
„Vozilo naslednik Leafa će ući u proizvodnju 2026. godine“, ističe Nissan u svom saopštenju.
To sugeriše da će Nissan nastaviti da proizvodi aktuelni Leaf do tada, iako bi mogao da se odluči da prekine proizvodnju i ranije, s obzirom na starost modela.
Japanski proizvođač automobila je u februaru ove godine inače potvrdio da će do 2030. godine predstaviti ukupno 27 novih elektrifikovanih vozila, od čega 19 potpuno električnih.
Juke, Qashqai i X-Trail sledeće generacije će navodno preći na potpuno električne pogone.
Prema Nissanu, modifikovana strategija elektrifikacije dolazi kao odgovor na „promene u potrebama kupaca i poslovnom okruženju“. Očigledno su dodatni električni modeli postali mogući zahvaljujući promenama u Alijansi Renault-Nissan-Mitsubishi, što je rezultiralo uravnoteženijim odnosom između Renaulta i Nissana i otvorilo nove mogućnosti u pogledu zajedničkih komponenti i troškova razvoja.
Nissan je takođe izmenio svoje prognoze o prodajnom miksu. Kratkoročno gledano, ciljana globalna prodaja elektrifikovarnih vozila je povećana sa 40% na preko 44% do 2026. Konkretnije za svako tržište, Nissan planira 98% elektrifikovanih vozila u Evropi (sa ranije planiranih 75%), 58% u Japanu (sa 55%), 40% u SAD i 35% u Kini (manje sa 40%) do 2026. godine.
Kompanija se nada da će do 2030. godine elektrifikovana vozila činiti 55% globalne prodaje Nissana i Infinitija, u odnosu na prethodni cilj od 50%. Sem toga, Nissan želi da postane isključivo EV brend u Sjedinjenim Državama do 2030. godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs