
Budući propisi Euro 7 za automobile i kombije, te Euro VII za teška vozila kao što su kamioni i autobusi, imaće prilično sumnjiv odnos troškova i koristi. Prema kalkulacijama Evropske komisije, benzinski putnički automobili koji zadovoljavaju Euro 7 koštaće 184 evra po jedinici, a dizelski automobili 446 evra, uključujući kombije.
Studija koju je naručio Frontier Economics deli direktne proizvodne troškove svake jedinice u četiri komponente: emisija čestica kočnica, odobrenje, ulaganje i alati. Indirektni troškovi mogu dodatno da povećaju uočene razlike.
Autori studije "Regulatorni troškovi Euro 7 – Nalazi iz ankete industrije" zaključuju da će usklađivanje benzinskih automobila s Euro 7 koštati gotovo 10 puta više, 1862 evra po jedinici, dok će usklađivanje dizelskih automobila koštati 2629 evra po vozilu. Dodatni trošak za proizvođače sigurno će se preneti na kupce, navodi Jutarnji.hr.
Odnosno, ako benzinski automobil - koji može ili ne mora da bude hibrid - košta u proseku 1.862 evra više od onog s Euro 6 propisima, u nekim segmentima neće se isplatiti plaćati dodatnu cenu, pogotovo onim najjeftinijim. U skupljim modelima razliku će biti lakše pretpostaviti.
Isto što se tiče dizela, prosečni trošak od 2.629 evra dodatno po jedinici može prilično da odvrati kupce. Već se dogodilo, i to više puta. Dogodiće se opet. Kada proizvođači smatraju neisplativim troškove savladavanja strožih propisa o emisijama od prethodnih, a to se događa kada prodaja nije dovoljna, pokušavaju da smanje gubitke.
Ovaj nadolazeći fenomen, da će automobili s benzinskim ili dizelskim motorima koštati više, preseca se s pojavom da će električni automobili koštati manje. ACEA je podsetila da će usklađivanje s Euro 7 imati indirektne troškove u životnom veku vozila, oko 650 evra za automobile i kombije, jer će morati da troše više goriva da bi sagorevanje bilo čistije.
Za sada se osam članica EU se usprotivilo uvođenju Euro 7 norme što je šamar Briselskim birokratima....
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: ACEA