
Jaguar je predstavio blago modifikovane primerke modela E-Type koji odaju počast automobilima koji su pobedili na prvim trkama u rukama Grahama Hilla i Roya Salvadorija.
Na ovaj način Jaguar odaje počast prvim E-Type automobilima koji su pobeđivali na trkama, a reč je o paru specijalnih novih-starih klasika. Prodavaće se u paru, a biće proizvedeno samo 14 primeraka koji će završiti u garažama sedam vlasnika, navodi Klix.ba.

Automobili su blago modifikovani, a inspiracija dolazi od dva automobila koje su do pobede vozili Hill i Salvadori 1961. godine. Automobili su poslati na trke odmah nakon proizvodnje. Prvi E-Type poznat po registarskim oznakama ECD 400, vozio je Hill do pobede u Oulton Parku. U njegovu čast je karoserija lakirana u Oulton Blue te sadrži niz detalja eksterijera inspirisanih ovim pobednikom uključujući crnu haubu i bele krugove.

Hromirani branici i žičane felne su zadržani.
Upravljač je izrađen od bukovine, a unutrašnjost odlikuju Hardura detalji koji odgovaraju periodu iz kojeg potiče automobil. Bridge of Weir se pobrinuo za kožne presvlake. Majstor Johnny Dowell je uradio zlatnu gravuru, odnosno siluetu automobila, konfiguraciju staze Oulton Park i startnu-ciljnu zastavu. Takođe, tu je i poznati citat Grahama Hilla koji glasi: "U trci moj automobil postaje deo mene, a ja postajem deo njega".

ZP logotipi se nalaze na poklopcu rezervoara, kožnim trakama za držanje haube, ali i na drugim mestima. Inspiracija je bilo ime projekta koji je doveo do nastanka originalnih trkačkih automobila, a to je Project ZP. Automobil je ukrašen i ugraviranim poluvencem.

Jaguar se odlučio i za tvrdi krov da bi kupci imali automobil u obe karoserijske verzije, a napravljen je u čast trkačkog automobila koji je osvojio prvo mesto u Crystal Palaceu nekoliko nedelja nakon Hillove pobede u Oulton Parku. Za karoseriju je izabrana Crystal siva boja. Specijalne oznake su izradili draguljari Vaughtonsa da bi imitirale nalepnice trkačkog automobila. Unutrašnost je presvučena Dark Navy kožom i sadrži gravure poput staze Ctystal Palace, kao i Salvadorijev nadimak "King of the Airfields".
Ispod haube oba automobila se nalazi 3,8 litarski motor koji razvija 265 KS. Hladnjak je izrađen po uzoru na stil iz 1961. godine, a automobil je dobio električni ventilator i elektronsko paljenje, kao i specijalno razvijeni petostepeni menjač.
Jaguar je ugradio infotainment sistem s DAB radiom i Bluetoothom, a na raspolaganju je i navigacija. Uz automobile dolaze i kacige retro dizajna, kao i kožna torba koja se slaže s unutrašnjošću automobila. Svaki automobil zahteva 2.000 sati rada.
Jaguar planira da predstavi i par F-Type ZP Edition automobila inspirisanih modelom E-Type. Proizvodiće ih u parovima,, a pokretaće ih 5,0 litarski V8 motor. Svi su rezervisani za E-Type ZP Collection klijente.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Jaguar