
Autoindustrija se decenijama oslanja na metalne opruge, ali i to će se uskoro promeniti. Naime, čini se da je pronađeno lakše i izdržljivije rešenje, a to je plastika ojačana staklenim vlaknima.
Cilj je uštedeti na težini, što je posebno važno za električne automobile, koji ionako muku muče s prevelikom masom. Jedan od važnijih sistema gde se može uštedeti na težini je oslanjanje.
Plastične opruge ojačane staklenim vlaknima donose uštedu u masi do 75% u poređenju s tradicionalnim čeličnim spiralnim elementima. Još jedna prednost je otpornost na koroziju. Osim smanjenja mase, proizvođač Rheinmetall ističe da ova vrsta amortizera ima veću stabilnost u vožnji, kao i optimalne karakteristike buke, vibracija i mekoće. Oblikom se razlikuju od metalnih opruga, koja su spiralnog oblika. Imaju visoku otpornost na zamor i zadržavaju osnovnu funkciju čak i u slučaju blagih oštećenja. Opruge su prvi put ugrađene u prototip Mercedes EQXX. Pretpostavlja se da će ove opruge svoj put prvo pronaći do premium električnih automobila…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Rheinmetall