
Uz električne automobile vodonik se dugo činio kao jedna od alternativa automobilima na benzin i dizel. Ali izgleda da on polako ispada iz trke.
Neki proizvođači automobila koji su imali velike planove s vodonikom više ga ne pominju, a energetski div British Petroleum je sada najavio da ga ne vidi kao releventnu zamenu za benzince i dizelaše u periodu do 2050. godine. Prema BP-u, više od 70 posto automobila u svetu bi do sredine veka trebalo da bude na električni pogon. Ostatak će se i dalje primarno snabdevati naftnim derivatima, uz manje količine biogoriva i prirodnog plina, navodi Revija HAK.
Najave su zanimljive jer je BP jedan od većih investitora u vodonikov biznis. Do 2030. grupa želi da proizvodi 500.000 do 700.000 tona zelenog vodonika godišnje, ali pre svega cilja na procese koje je teško elektrifikovati, na primer, u industriji čelika i hemijskoj industriji ili rafinerijama nafte. BP vidi vodonik u brodskom i vazdušnom saobraćaju ili saobraćaju teških tereta na putevima.
Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sledeće godine proceniti da li će predstaviti iX5 Hydrogen i poslati ga u serijsku proizvodnju. Toyota i Hyundai imaju po jedan model na vodonik.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW