home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW iX5 Hydogen

Uz električne automobile vodonik se dugo činio kao jedna od alternativa automobilima na benzin i dizel. Ali izgleda da on polako ispada iz trke.

Neki proizvođači automobila koji su imali velike planove s vodonikom više ga ne pominju, a energetski div British Petroleum je sada najavio da ga ne vidi kao releventnu zamenu za benzince i dizelaše u periodu do 2050. godine. Prema BP-u, više od 70 posto automobila u svetu bi do sredine veka trebalo da bude na električni pogon. Ostatak će se i dalje primarno snabdevati ​​naftnim derivatima, uz manje količine biogoriva i prirodnog plina, navodi Revija HAK.

Najave su zanimljive jer je BP jedan od većih investitora u vodonikov biznis. Do 2030. grupa želi da proizvodi 500.000 do 700.000 tona zelenog vodonika godišnje, ali pre svega cilja na procese koje je teško elektrifikovati, na primer, u industriji čelika i hemijskoj industriji ili rafinerijama nafte. BP vidi vodonik u brodskom i vazdušnom saobraćaju ili saobraćaju teških tereta na putevima.

Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sledeće godine proceniti da li će predstaviti iX5 Hydrogen i poslati ga u serijsku proizvodnju. Toyota i Hyundai imaju po jedan model na vodonik.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 441



Komentari