
Automobili u Nemačkoj postaju sve tiši. Upoređujući vozila iz 2018. i 2022., prosečni nivo buke koju proizvode pao je sa 70 na 67,7 decibela, prema Federalnoj upravi za motorni saobraćaj.
Smanjenje zvuči skromno, ali većina stručnjaka računa da pad od pet decibela čini da ljudi doživljavaju buku kao upola glasniju. Za subjektivnu percepciju 2,3 decibela manje je prilično velika razlika.
Električni automobili, možda iznenađujuće, nisu napravili nikakvu razliku u smislu buke, za razliku od njihovog doprinosa smanjenju emisija.
Naime, e-automobili u zvaničnim merenjima nisu toliko tihi koliko se očekivalo. Potpuno električni Tesla, primera radi, jedan je od bučnijih u statistici i definitivno iznad proseka.
Koji su razlozi? Pre svega, električni automobil nema menjač, podsetio je Michael Ebert iz kompanije za tehnički pregled Tuv Süd. "Zato izuzetno snažno ubrzavaju – što znatno povećava buku guma, čak i ako sam motor nije toliko glasan."
Osim toga, postoje i posebne karakteristike postupka merenja. E-automobili su puno teži od automobila s unutrašnjim sagirevanjem.
Što je automobil snažniji u odnosu na svoju težinu, veća je verovatnoća da će tokom testa biti prebačen u viši stepen prenosa – a ubrzanje u petoj brzini je puno tiše od buke motora u drugoj brzini.
Autor: SEEbiz / DPA
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault