home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lexus EV

Po prvi put, na SUV/krosovere se odnosilo više od 50 odsto svih automobila prodatih u Evropi (u prvoj polovini 2023.), sudeći po podacima firme Dataforce, koja se bavi istraživanjem tržišta.

Kupci i dalje favorizuju SUV modele svih oblika i veličina, na račun nekada tradicionalnih karoserijskih stilova. Jedan od njih je naravno limuzinski, ali Lexus smatra da je i dalje relevantan na nekim tržištima, uprkos opsesiji kupaca SUV/krosoverima.

U razgovoru s australijskim magazinom Drive, šef Lexusa, Takaši Vatanabe, priznao je da se potražnja za limuzinama smanjuje. Međutim, on smatra da i dalje postoje ljudi koji žele da ih priušte, što opravdava dalji razvoj trozapreminske karoserijske konfiguracije: „Nastavljamo da uočavamo tržište za limuzine, tako da i dalje stavljamo akcenat na njih.“

Sedani ostaju posebno popularni u Kini, gde se na ES odnosi polovina ukupnih Lexusovih isporuka. Međutim, šef kompanije ističe da se preferencije u drugoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta rapidno menjaju, tako da bi ono što je popularno danas, moglo da padne u zapećak za par godina. S tim na umu, šef Toyotine luksuzne divizije kaže da bi planiranje globalnih proizvoda moglo da bude dopunjeno modelima fokusiranim na Kinu, pa čak i modelima specifično razvijenim za to tržište.

Kada je Lexus predstavio čitav niz koncepata krajem 2021., Electrified Sedan (na fotografiji) je bio jedan od njih, verovatno kao prethodnica modela nalik IS-u. Tu je takođe bio automobil veličine Toyote Camry, s motorom s unutrašnjim sagorevanjem, uz par karavana pa čak i kabriolet četvoroseda. Dakle, očigledno je da budućom ponudom japanske marke neće dominirati SUV/krosoveri, pod pretpostavkom da će ovi koncepti ikada doći do serijske proizvodnje.

Lexus je takođe saopštio da čisto električni kamionet nije u potpunosti odbačen, budući da bi mogao da generiše dovoljnu potražnju. Perjanica game japanskog premijum proizvođača bi  bio duhovni naslednik LFA, i došao bi u formi električnog superautomobila s „manuelnim“ menjačem, elektronskim upravljanjem i kočenjem i pogonom na sve točkove.

Izvor: Automotoshow.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lexus



čitanja : 521



Komentari