
Tajni tim Fordovih inženjera već dve godine radi na novoj platformi za pristupačne električne automobile, otkrio je izvršni direktor kompanije Džim Farli.
Farli je rekao da ta kompanija „prilagođava kapital [investicije], prebacujući više fokusa na manje EV proizvode“. Zatim je dodao i ovo: „Ovo je važno jer smo se pre dve godine u tišini kladili. Kreirali smo supertalentovani tim za razvoj jeftine EV platforme. „Bila je to mala grupa, mali tim, neki od najboljih EV inženjera na svetu. „I razvili su fleksibilnu platformu koja neće samo da se primenjuje na nekoliko tipova vozila, već će biti i velika instalirana baza za softver i usluge koje sada vidimo na Fordu Pro.“
Ford Pro je samostalna divizija za komercijalna vozila kompanije, odgovorna za modele kao što su Transit i F-150.
Ulaganje u električne automobile većeg obima i niže cene – koji su verovatno predodređeni da budu indirektni naslednici Fieste i Focusa – dolazi kao odgovor na Fordove nalaze da većina kupaca nije spremna da plati mnogo više da bi prešli na električni pogon.
Farli je dodao da su nam dostupnost jeftinih kredita pre Covida i nagomilana potražnja za automobilima usred krize sa poluprovodničkim čipovima, kao i brz rast broja ranijih korisnika električnih vozila, „dali suviše optimističan signal potražnje“. Ovo je dovelo do „privremenog rasta ponude“ i Ford se borio da pronađe kupce za automobile koje je napravio jer je shvatio da mejnstrim kupci nisu spremni da plate previše da bi kupili električni auto.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs