
Električna vozila su u Evropi preskupa. I to ne samo nama, već i u zemljama "razvijenog zapada". Slično je i u SAD gde vozači više gotovo uopšte ne razmišljaju o EV modelima.
Mi to znamo, trgovci to znaju i proizvođači automobila to znaju. Jer, čak su i najpovoljniji modeli još uvek manje pristupačni od ekvivalentnog automobila s SUS motorom, iako zapadne marke automobila uzbuđeno govore o tome "da će njihova sledeća generacija EV platformi doneti električnu tehnologiju na ulice za hiljade evra manje nego što trenutno koštaju". Ali s obzirom na nedavne vesti iz kineskog proizvođača automobila BYD, sve to izgleda uzaludno, navodi Jutarnji.hr.
BYD je, naime, napravio još jedan korak napred u kineskom ratu cena i snizio je cenu svog najjeftinijeg EV-a, Seagulla, za 5 posto, svodeći maloprodajnu cenu na samo preračunato 8900 evra u Kini. Da, BYD nudi potpuno novi električni auto klase Dacije Spring za manje od 10 hiljada dolara, izveštava i Reuters.

Za poređenje, u Stellantisu su uzbuđeni zbog mogućnosti da na tržištu ponude novi Citroen e-C3 za manje od 20.000 evra, Renault zbog svoje Petice za 25.000 evra, a VW ulaže napore da svoj budući ID.2 ponudi za "mizernih" 25.000 evra.

Stvari izgledaju jednako mračno i u SAD u kontekstu cena automobila, piše portal Carscoops. Najjeftinije električno vozilo koje se nudi u Americi, Nissan Leaf, košta 28.000 dolara, a čak i najjeftiniji automobil, maleni Mitsubishi Mirage, koji je dimenzijama sličan BYD-u, košta 16.700 dolara.
Istina je da velika većina Amerikanaca verovatno ne bi nikad kupila Seagull, baš kao što većina ne kupuje ni Mirage, ali mnogi vozači u Evropi i drugim delovima sveta bi ih poželeli, naročito u velikim gradovima. Nije važno što mu je baterija mala (30 kWh) ili što koristi manje tehološku natrijum-jonsku bateriju. Kupce u Evropi će više zanimati stvarni iskoristivi domet od 240 km.

Dakle, ovo nije nimalo bezazleno, ta činjenica što BYD može da si priušti prodaju električnog auta po tako niskoj ceni. To itekako potkopava zapadne proizvođače, koji da bi prodali vozila na kineskom tržištu moraju da "skinu gaće" s cenama te s druge strane aplaudiraju što EU uvodi više carine za kineske aute u Evropi.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD