home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Alfa Romeo Milano

* Mali SUV bi koštao 10.000 evra više i bio bi manje konkurentan kad bi se proizvodio u Italiji umesto u Poljskoj
* Stellantis primio i zahtev za prodaju Alfa Romea, ali ga je odbio
* Neimenovani kineski proizvođač automobila pokušao da kupi jednu od tri Stellantisove francuske marke

Alfa Romeo je juče imao svoj veliki dan, predstavio je u Milanu svoj prvi potpuno električni model, koji nosi isto ime – Milano (o njemu više OVDE). Ipak, neki od prisutnih su ostali iznenađeni kad je CEO Stellantisa Carlos Tavares izjavio da se ponos Italije u stvari i neće proizvoditi u Italiji, već u Poljskoj.

Kako izveštava Automotive News Europe, odluku da se potpuno novi model Alfa Romeo Milano proizvodi u Poljskoj 'branio' je izvršni direktor Stellantisa Tavares tokom okruglog stola u Milanu sledećim rečima: 'Da se proizvodi u Italiji, Milano bi startovao od oko 40.000 evra umesto od 30.000 evra, ograničavajući njegov potencijal na tržištu'.

Naravno, ovo je osetljiva problematika jer se Tavares sukobio s italijanskom vladom i sindikatima oko subvencija za električna vozila i obima proizvodnje u Italiji. Treba reći i da je Stellantis jedini proizvođač automobila za masovno tržište s fabrikama u Italiji.

Novi Milano, prvo potpuno električno vozilo Alfa Romea, takođe je prvi model koji se sklapa van Italije od osnivanja proizvođača automobila 1910. godine. Proizvodiće se u Tychyju u Poljskoj, zajedno s dva srodna modela, Fiatom 600 i Jeep Avengerom, navodi Tportal.hr.

Tavares je potvrdio i da će sledeća generacija SUV-a srednje veličine Alfa Romeo Stelvio, koji bi trebalo da bude predstavljen 2025., i limuzina srednje veličine Alfa Romeo Giulia, koja bi trebalo da se pojavi 2026., nastaviti da se proizvode u proizvodnim pogonima u Cassinu, u centralnoj Italiji.

Stellantis će tamo uložiti više od 100 miliona evra za instaliranje evropske proizvodnje za svoju novu STLA Large platformu.

Alfa Romeo je prošle godine ostvario operativni profit od oko 500 miliona evra, prvi put da je Tavares potvrdio brojku dobiti za jedan od 14 Stellantisovih brendova.

Tavares je rekao da je Stellantis primio i zahtev za prodaju Alfa Romea, ali ga je odbio jer marka ponovo profitabilna poslednjih godina. Takođe je rekao da je kineski proizvođač automobila pokušao da kupi jednu od tri Stellantisove francuske marke (Citroën, DS i Peugeot). Odbio je da otkrije imena kompanija koje su postavile zahteve za prodaju.

Alfa Romeo je svoju dobit ostvario iz relativno malog prometa. Globalna prodaja u 2023. iznosila je 70.500 primeraka automobila, prema brojkama JATO Dynamicsa, što znači da je dobit po vozilu iznosila oko 7100 evra. Tavares je pripisao efikasnost u ulaganjima i prodajnu disciplinu u Alfa Romeu, koji je bio stalni gubitaš pod Fiat Chrysler Automobiles pre spajanja s PSA grupom u Stellantis 2021.

Tavares je dugo naglašavao 'vrednost ispred količine' i rekao je da je neto prihod uvek u fokusu na sastancima grupe, a ne prodajni ciljevi. Stellantisova prilagođena operativna marža iznosila je 11,2 posto u 2023., a predviđaju dvocifrene profitne marže za 2024. uprkos težim tržišnim uslovima.

'Kada počnete da gurate volumen, počinjete da uništavate temelje premium marke', rekao je, dodajući da je vrlo zadovoljan nivoom profitabilnosti Alfa Romea.

Izvor: Tportal.hr / Automotive News Europe

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Alfa Romeo



čitanja : 1010



Komentari