
Porsche je ozvaničio početak proizvodnje nove generacije električnog Macana, koji menja postojeću varijantu sa SUS motorima s akcentom na evropsko tržište.
Proizvodni dom ovog noviteta je modernizovana fabrika u Lajpcigu, koja je poslednjih godina zahtevala ulaganja od oko 600 miliona evra, s obzirom na pripremu i proširenje linije za proizvodnju ovog SUV-a.
Fabrika u kojoj se takođe proizvodi Panamera proširena je na novu liniju za sklapanje karoserije i baterijskih modula upravo zbog električnog Macana. Kompaktni SUV omogućava visok nivo automatizacije u proizvodnji zahvaljujući PPE platformi. Proizvođač automobila koristi 800 robota samo u odeljenju za sastavljanje karoserije i baterija, navodi Klix.ba.

Naravno, Porsche takođe jaše na talasu održivosti, pa se fabrika u Lajpcigu može pohvaliti tzv. ugljeničnom neutralnošću. U samoj proizvodnji Macana, nemački brend, na primer, koristi električnu energiju iz obnovljivih izvora, dok za grejanje fabrike koristi biomasu.
Više od 4.600 zaposlenih je uključeno u proizvodnju Macana i Panamere u Lajpcigu. Ova fabrika je sposobna za maksimalnu fleksibilnost, budući da konvencionalni benzinski, hibridni i čisto električni modeli mogu da silaze s jedne proizvodne trake. Iako Porsche 2030. želi da prodaje više od 80 posto svih novih automobila na električni pogon, nedavno se vratio u realnost i tom planu dodaje da će sve na kraju zavisiti od zahteva kupaca i razvoja elektromobilnosti u pojedinim regijama sveta.
Ipak, interes za novim Macanom je velik, jer je Porsche još u martu zabeležio 10.000 narudžbina. Ove godine Porsche planira da dostigne brojku od 20.000 proizvedenih primeraka, a ako potražnja i dalje bude velika, fabrički kapacitet će se povećati na 40.000 do 60.000 jedinica tokom 2025. godine.
Izvor: Klix.ba / Porsche