
Nemačka ne veruje u zatvaranje svojih tržišta stranoj konkurenciji, rekao je kancelar Olaf Šolc na događaju u subotu na obeležavanju 125. godišnjice fabrike proizvođača automobila Opel u Riselshajmu.
"Ne zatvaramo svoja tržišta stranim kompanijama, jer to ipak ne želimo obrnuto za naše kompanije", rekao je Šolc tokom ceremonije u fabrici, jugozapadno od Frankfurta.
Protekcionizam i carinske barijere su u suprotnosti s trgovinskim pravilima "jednostavno sve čine skupljim, a sve nas siromašnijima", rekao je Šolc.

Izražavajući poverenje u nemački automobilski sektor, Šolc je rekao da ne sumnja da će Nemačka i u ovom veku nastaviti da vodi, "ako se oslanjamo na napredak i obnovu". Za to je potrebna slobodna i poštena globalna trgovina.
Šolcove primedbe su u suprotnosti s posebnim uvoznim carinama od 100% koje su Sjedinjene Države uvele na kineska električna vozila, usred optužbi da Peking narušava tržišno takmičenje u električnim vozilima putem državnih subvencija.
Evropska unija takođe ispituje uticaj kineskog uvoza na evropsko tržište u tom sektoru.
Izvršni direktor Opela Florian Huetl je rekao da kompanija planira proširenje kapaciteta električnih vozila.
"Od 2025. svaki novi Opelov model će biti isključivo električni na baterije", rekao je na skupu.
Krajem aprila Huetl je postavio cilj Opelu da od 2028. nudi samo električna vozila u svojoj evropskoj ponudi. Ali, sektor takođe zavisi od političkih odluka, rekao je, nakon što su nemačke subvencije za električne automobile istekle u decembru.
Prilika je proslavljena danom otvorenih vrata, uz prisustvo visokih gostiju.
Godine 1899. tadašnji proizvođač šivaćih mašina i bicikala je napravio svoj prvi automobil, Patentmotorwagen System Lutzmann. Opel je prethodno preuzeo radove pionira Friedricha Lutzmanna i preselio ih iz Desaua u Riselshajm.
Nakon gotovo 90 godina kao deo američke grupacije General Motors, Opel je 2017. preuzela Peugeotova matična kompanija PSA, koja se u međuvremenu spojila s Fiat-Chryslerom u Stellantis.
Jedina nemačka robna marka u američko-evropskoj grupi se vratila na profitabilnost pre nekoliko godina nakon hiljada ukidanja radnih mesta i programa smanjivanja broja svojih pogona u Nemačkoj.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Opel