
Američki Fisker je imao planove da postane jedan od najvećih svetskih proizvođača električnih automobila, ali zbog velikih problema s kvalitetom SUV-a Ocean sve je propalo i Fisker je sada pred bankrotom i gašenjem.
Da bi barem nešto prodali, pre nekoliko meseci su skoro prepolovili cene svojih automobila, ali to nije previše podstaklo prodaju i proizvodnja je morala da bude potpuno zaustavljena i verovatno se neće više pokrenuti. Fisker ima još solidnu zalihu neprodatih automobila i sada pokušava da ih se reši nudeći ih zaposlenima za manje od trećine početne cene, prenosi Jutarnji.hr.

Kopija e-maila koji je Fisker poslao svom osoblju nedavno je podeljena na Redditu. U poruci piše da zaposleni mogu da naruče Ocean One, Ocean Extreme ili Ocean Ultra za samo 20.000 dolara. Ocean One je bila prva verzija ponuđena u Sjedinjenim Državama i prvo je koštala 68.999 dolara, Ocean Extreme je u početku imao cenu od 61.499 dolara, a Ocean Ultra je koštao 52.999 dolara, pa je jasno koliko su ovi popusti ogromni.
Iako kupovina luksuznog velikog električnog SUV-a s tako velikim popustom zvuči kao dobra prilika, sumnja se da će zaposleni navaliti na ovu ponudu. Koliko kupovina može da bude riskantna potvrđuje i činjenica da Fisker u e-mailu napominje da "ne daje nikakve izjave o tome koja garancija će biti dostupna u budućnosti, te da li će usluge, delovi i/ili ažuriranja biti dostupni."
Da kupovina novog Oceana, čak i po toliko sniženoj ceni nije najpametnija odluka, potvrđuju i cene polovnih primeraka. Zbog ranijih popusta i kriminalnog kvaliteta Ocean nakon samo dva meseca gubi pola svoje vrednosti! Neizvesna budućnost kompanije sve samo dodatno pogoršava.
U svakom slučaju, budućnost je veoma mračna za Fisker. Od početka ove godine deonice su postale gotovo bezvredne pa su uklonjene s berze, kompanija kasni s plaćanjem kredita i kamata, austrijska firma Magna Steyer u kojoj se auto proizvodio je prekinula proizvodnju, austrijska filijala komoanije je bankrotirala, a kompanija je i pod istragom u SAD-u zbog potencijalno neispravnih kočnica. Sada se samo čeka bankrot ili neko čudo koje bi možda spasilo kompaniju.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Fisker