
Proizvodnja Fordovog kompakta, koji se mahom oslanja na SUS motore, biće prekinuta krajem 2025. godine. Ford je istovremeno potvrdio da će u nemačkoj fabrici u Saarlouisu ugasiti 3.500 radnih mesta.
Ford je potvrdio da neće produžiti proizvodnju Focusa u Nemačkoj, uprkos opštem padu potražnje za električnim vozilima.
Ford postepeno prekida operacije u Saarlouisu, a nakon što proizvodnja Focusa završi u novembru 2025. godine, samo 1.000, od trenutnih 4.500 radnika fabrike, ostaće u nemačkim pogonima da bi pružali usluge za druge Fordove lokacije. Fabrika će ostati otvorena najmanje do kraja 2032. godine, navodi Klix.ba.
Povećanje broja konzervativnih članova u novoizabranom Evropskom parlamentu moglo bi potencijalno da pokrene relaksiranje plana s kojim bi se omogućila prodaja vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i nakon 2035. godine. U isto vreme, prodaja električnih vozila usporava, dajući krila ovom planu u kojem se produžava život konvencionalnim automobilima.
Međutim, bilo kakve promene pravila neće uveriti Ford da nastavi s proizvodnjom automobila u Saarlouisu, pre svega Focusa. Ford je već pomerio vlastiti plan prodaje samo električnih putničkih automobila u Evropi sa 2030. na 2035. godinu.
Drugi proizvođači automobila takođe preispituju svoje ciljeve, jer je prodaja električnih vozila u padu pod početka godine. Samo su u Nemačkoj prošlog meseca električni automobili doživeli pad prodaje od 31 posto.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford